در همین حال، برخی از باشندگان پایتخت می‌گویند به علت نبود کار، درآمدشان در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش یافته است.

هشدار بانک جهانی درباره افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بانک جهانی در یک نظرسنجی گفت ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که وضعیت اقتصادیشان در دوازده ماه آینده بدتر خواهد شد.

ملیندا گود، رئیس دفتر بانک جهانی برای افغانستان گفت: «نیاز فوری است تا اداره سرپرست طالبان برای بهبود مصونیت خوراکی و معیشت، حفظ خدمات بهداشتی قدم‌هایی را بردارد و زمینه را فراهم سازد تا بخش خصوصی نقش کلیدی را در ایجاد کار برای مردم به ویژه جوانانی که دنبال کار هستند بازی کند، در غیر آن، رفاه مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران با خطر جدی روبه‌رو خواهند شد.

در همین حال، برخی از باشندگان پایتخت می‌گویند به علت نبود کار، درآمدشان در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش یافته است.

نادر شاه با همسر و ده فرزندش که در گوشه‌ای از کابل زندگی می‌کند، می‌گوید درآمدشان در مقایسه به گذشته کاهش یافته و با چالش‌های اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

نظرسنجی بانک جهانی از ماه جون تا آگست سال روان میلادی انجام شده است.

بربنیاد این نظرسنجی، از هر سه خانواده، دو خانوده‌ در تامین نیازهای خوراکی و غیر خوراکیشان مشکل دارند و مشکل در زمستان پیش‌رو بیشتر خواهد شد.

در نظرسنجی بانک جهانی همچنان آمده است که سطح اشتغال در میان سرپرستان خانواده‌ها در ماه جون سال ۲۰۲۲ میلادی نسبت به ماه اکتوبر سال ۲۰۲۱ میلادی هفت درصد افزایش یافته است؛ اما در بخش دولتی سطح اشتغال کم است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید