بررسی های مختلف اقتصادی واجتماعی نشان می دهد که مهاجران باعث تقویت اقتصاد آمریکا هستند. این افراد می توانند به راحتی در جامعه آمریکا ادغام شده و برای این جامعه منفعت های اقتصادی زیادی هم داشته باشند.

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

مهاجرت به آمریکا چه مزایایی دارد و از چه طریقی ممکن است؟ وقتی اسم مهاجرت می آید آمریکا در ذهن همه ما یکی از بهترین فرصت هاست. خب چرا نباشد؟ کشوری که ابر قدرت جهانی است و پایدارترین اقتصاد و رفاه اجتماعی را هم دارد قطعا مورد توجه افراد زیادی است.

روش های مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا روش های متفاوتی پیش روی شماست. مهاجرت کاری، تحصیلی، ازدواج، تولد فرزند، سرمایه گذاری، پناهندگی، نخبگان، لاتاری و اسپانسرشیپ از جمله مهم ترین راه های مهاجرت به این کشور است. در میان راه های مختلف مهاجرتی معمولا مهاجرت کاری وتحصیلی طرفداران بیشتری دارد.

کمی بیشتر درباره آمریکا

این کشور بزرگ ترین اقتصاد جهان را در دست دارد به طوری که تولید ناخالصی آن ۲۱ تریلیون دلار در سال است. بر اساس آماری که در سال ۲۰۲۲ به دست آمده است، ۳۳۲ میلیون نفر در آمریکا زندگی می کنند. مساحت این کشور ۹.۸۳۴ میلیون کیلومترمربع است. تنوع آب و هوایی، طبیعت زیبا، فرهنگ بالای مردم، استانداردهای بالای زندگی و غیره از جمله مزیت های زندگی در این کشور است.

نکته جالب این است که برخلاف بسیاری از کشورها تقریبا صد در صد خاک آمریکا قابل استفاده بوده وتمامی آن در قالب ایالت های مختلف شکل گیری شده است.

فرقی ندارد که قرار است یک روز در آمریکا بمانید یا این که اقامت بلند مدت برای کار،تحصیل، زندگی و.. داشته باشید. در هر صورت به داشتن ویزای آمریکا احتایج دارید. برای دریافت ویزای این کشور ابتدا باید وقت سفارت را به صورت آنلاین بگیرید و بعد به سفارت این کشور در یکی از کشورهای همسایه مراجعه نمایید. انجام اموری مانند مصاحبه، بیومتریک، ارائه مدارک و ... ضروری است.

می دانید که تا به حال بیش از ۴۵ میلیون نفرازتمامی دنیا به آمریکا مهاجرت کرده اند؟ چیزی بیش از ۱۴ درصد آمریکا از مهاجران تشکیل شده است.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

از جمله ساده ترین و رایج ترین راه های مهاجرت به این کشور، مهاجرت تحصیل در آمریکا می باشد. برای این که بتوانید در آمریکا تحصیل کنید باید ویزای دانشجویی داشته باشید. این ویزا در دسته های M و F وجود دارد. برای دریافت ویزا معمولا باید مصاحبه بدهید و بتوانید هدف خود از رفتن به آمریکا برای تحصیل را توجیه کنید.

افراد معمولا آمریکا را برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری انتخاب می کنند. هر ساله دانشجویان زیادی از طریق پذیرش در این مقاطع به آمریکا می روند. می دانید که بیشترین تعداد دانشگاه های برتربین المللی در این کشور وجود دارد؟ با این وجود طبیعی است که افراد زیادی آمریکا را برای تحصیل انتخاب می کنند.

دکتری در آمریکا دوره طولانی تری نسبت به کشورهای اروپایی می خواهد و حدود ۵ تا ۶ سال طول می کشد. خوب است بدانید که فارغ التحصیلان این مقطع شانس بسیار خوبی برای پیدا کردن مشاغل مناسب دارند. پس از چند سال تحصیل و کار در آمریکا می توانید به گرین کارت این کشور هم فکرکنید.

پس از تحصیل می توانید به کار مشغول شده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. در صورتی که چند سال پیاپی در آمریکا کار کرده و مالیات تان را هم به موقع بپردازید و البته هیچ گونه مسئله قانونی ای نداشته باشید، می توانید به شهروندی آمریکا امیدوار باشید.

مهاجران و تقویت اقتصاد آمریکا

بررسی های مختلف اقتصادی واجتماعی نشان می دهد که مهاجران باعث تقویت اقتصاد آمریکا هستند. این افراد می توانند به راحتی در جامعه آمریکا ادغام شده و برای این جامعه منفعت های اقتصادی زیادی هم داشته باشند.

برخی از مهاجران افراد تحصیل کرده و متخصص هستند و برخی از آن ها هم در مشاغل سطح پایین مشغول به کار می شوند. در هر صورت این افراد هیچ تاثیر منفی ای بر استخدام افراد بومی نداشته اند. جمعیت بومی آمریکا رو به پیری می رود و مهاجران باعث شده اند تا جمعیت آن جوان بماند.

مهاجرت کاری به آمریکا

همان طور که گفتیم آمریکا قوی ترین اقتصاد دنیا را دارد و طبیعی است که برای بسیاری از مشاغل می تواند موقعیت فوق العاده ای باشد. تولید ناخالص داخلی در این کشور بیش از یک پنجم میزان تولید شده در کل دنیاست.

بازار جهانی آمریکا بزرگ و گسترده است و نیروی کار فراوانی هم دارد. صنایع مختلف توسط نیروهای ساده گردانده می شود و بسیاری از مهاجران هم در تخصص های مورد نیاز جامعه مشغول به فعالیت هستند.

بسیاری از بهترین برندهای دنیا در زمینه های مختلف تولیدی وخدماتی، در آمریکا قرار دارند. ویزای کار در آمریکا خودش به انواع مختلفی تقسیم می شود که می توان به H۱-B ، H۲-B و EB۳ اشاره کرد.

H۱-B مربوط به نیروهای متخصص وماهر است و H۲-B هم برای کارهای موقت صادر می شود. ویزای EB۳ برای نیروهای کاری غیر ماهر و غیر متخصص در نظر گرفته می شود و البته برخی موارد دیگرهم وجود دارد.

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

شرایط دریافت ویزای تحصیلی

  • باید مدرک زبان مناسب ومورد تاییدی داشته باشید.
  • داشتن پذیرش از دانشگاه های معتبر آمریکا لازم است.
  • باید بخش عمده شهریه دانشگاه مربوطه را بپردازید.
  • داشتن سابقه سفر به کشورهای اروپایی می تواند شانس شما را بالا ببرد.
  • شرایط سنی هم در میزان شانس شما برای پذیرفته شدن دخیل است.

هزینه های زندگی در آمریکا 

طبیعی است که زندگی در کشوری با این حد از امکانات و رفاه، نمی تواند کم هزینه باشد. آمریکا یکی از گران ترین کشورهای دنیاست. نیویورک در سال ۲۰۲۰ به عنوان گران ترین شهر دنیا معرفی شد. اجاره مسکن وتمامی هزینه های زندگی در این کشور بالاست.

اقتصاد قدرتمند آمریکا باعث می شود مشاغل درآمد خیلی خوبی هم داشته باشند که این گران بودن ها را جبران می کند. دلار این کشور بسیار قدرتمند است و برای اغلب پرداخت های بین المللی قابل قبول می باشد. در صورتی که در بانک های آمریکایی حساب داشته باشید هیچ گونه محدودیتی برای انتقال پول ندارید. بسیاری از غول های تکنولوژی در آمریکا قرار دارند وهمین هم باعث شده تا کشور مدرنی باشد.

در آمریکا همه چیز از علم و تکنولوژی گرفته تا تفریح ورفاه اجتماعی در بهترین حالت خود قرار دارد. البته در کنار همه این مزایا باید بدانید که قوانین مالیاتی این کشور حسابی سفت وسخت است و همانند ایران نخواهد بود. از جهتی هم می توان گفت این مورد به نفع همه جامعه وچه بسا دلیل بسیاری از جنبه های رشد یافته آن باشد. در هر صورت شرایط برای همه مساوی است و در حق کسی اجحاف نمی شود.

مهاجرانی که به تازگی به آمریکا می روند باید در تمامی تصمیم گیری ها حواسشان به قوانین مالیاتی باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید