یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کهگیلویه و بویر احمد می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان روستای بهرام بیگی می‌باشد که درشهر دنا قرار گرفته است.

سفری مجازی به روستای بهرام بیگی

سلام نو-سرویس گردشگری:یکی از بخش های مرکزی شهرستان دنا روستای بهرام بیگی نام دارد. این روستا در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد و سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می نماید. این روستا دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است به طوری که در فصول پاییز و زمستان هوای نسبتا سردی دارد و در فصل های بهار و تابستان درجه هوا بسیار مناسب و نرمال است. لازم به ذکر است که این روستا یکی از بخش هایی است که از قدیم به عنوان ییلاق شناخته می شد.

سفری مجازی به روستای بهرام بیگی

معرفی

روستای بهرام بیگی دارای منازل مسکونی جالبی است، به طوری که اکثر آن ها واحد هایی یک طبقه هستند و برخلاف شهر های بزرگی مانند تهران این روستا فاقد آپارتمان های بلند بالا است. منازل بالکن و یک فضای سرسبز مشترک با همسایه های خود دارند که اوقاتی از روز ساکنان این واحد ها به دور هم گرد می آیند و اوقات خوشی را برای خود می سازند. اکثر منازل این روستا از خشت و گل درست شده اند و سبکی قدیمی را در پی خود دارند که این موضوع سبب شده گردشگران از دیدن همچین منازلی به وجد بیایند. مانند تمام روستا های ایران، مردم این روستا هم آداب و رسوم و فرهنگ مخصوص خود را دارند که همه این فرهنگ ها برای ما ارزشمند و ستودنی است. مردم در این روستا به زبان خودشان یعنی زبان لری صحبت می کنند که بسیار شیرین و دوست داشتنی است. از نمونه هایی از آداب و رسوم های این منطقه می توان به برگزاری جشن های سنتی، سوگواری در ماه های محرم و صفر، برگزاری مسابقه و بازی های گوناگون مانند تیر اندازی و گرنا، نواختن ساز های سنتی در مراسم های مختلف، رقص های محلی در جشن ها و … اشاره نمود. مردم این روستا از زمان های قدیم معیشت خود را از راه های گوناگونی تامین می کردند. برای مثال در این منطقه باغ ها و زمین های کشاورزی بسیاری وجود دارد که ساکنان این روستا در آن ها به کشت و کار، دامداری و پروش کندو های عسل می پردازند و خرج زندگی خود را به دست می آورند.

سفری مجازی به روستای بهرام بیگی

پوشش محلی روستا

مانند تمام روستاهای موجود در کشور عزیزمان روستای بهرام بیگی از پوشش خاص و محلی خود پیروی می کند. در این روستا بانوان از لباس های بلند و رنگی زیبایی استفاده می نمایند که هر مخاطبی را به وجد می آورد. این لباس حاوی یک عدد روسری در رنگ های مختلف که به آن مینا نیز می گویند، یک کلاه برای استفاده در زیر مینا و یک پیراهن بلند است. این پیراهن نسبت به قد بانوان تهیه شده و از ابتدای گردن تا انتهای پای آن ها ارتفاع دارد و تمام بدن بانوان را می پوشاند. برای قسمت پایین تنه یک دامن در نظر گرفته شده که زیبایی خاصی را به این لباس بخشیده است. پوشاک و لباس های آقایان در این روستا ساده اما بسیار زیبا است. این لباس از جبه، دلگ، پیراهن، زیرشلوار و در انتها گیوه و کلاه تشکیل گردیده است. بانوان و آقایان در مراسم و جشن های خود لباس های محلیشان را بر تن می کنند و به آن ها بسیار پایبند هستند. اگر شما این لباس ها را دوست دارید می توانید از بازار های این روستا به یادگار یک عدد از آن را برای خود تهیه نمایید.

سفری مجازی به روستای بهرام بیگی

کی بروم؟

همانطور که گفته شد این روستا در تمامی فصول دارای آب و هوای خوب و مطلوب است. اما برای دسترسی به این منطقه می بایست از بخشی از راه را به کوهنوردی بپردازید پس در زمستان به دلیل وجود کولاک و برف های سنگین سفر برایتان کمی دشوار می گردد. بهتر است اگر قصد انجام این سفر را دارید آن را بهار و تابستان موکول نمایید و سفری لذت بخش را تجربه کنید. پیشنهاد می کنیم برای این امر لوازم سبک و کاربردی را به همراه خود بیاورید و از حمل لوازم نا کارامد و سنگین به شدت اجتناب نمایید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید