پنج بیماری وجود دارد که توانایی‌های خاصی را به فرد می‌دهند که تا حدودی می‌توان آنها را به عنوان توانایی های "فراطبیعی" نام برد.

 ۵ بیماری نادر که به انسان توانایی‌ فوق العاده می‌دهند

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، پنج بیماری وجود دارد که در عین اینکه بر روی سلامت فرد تأثیر می‌گذارند، توانایی‌های خاصی را نیز به فرد می‌دهند که تا حدودی می‌توان آنها را به عنوان توانایی های "فراطبیعی" نام برد.

این پنج مورد نادر، با اینکه بیماری هستند، اما توانایی‌ها و قدرت‌هایی به انسان‌ها می‌دهند که بسیار حیرت‌انگیز است. در ادامه به این بیماری ها خواهیم پرداخت.

هایپرتایمزیا یا بیش‌یادآوری

این وضعیت هیچ تاثیر منفی ندارد، اما تنها یک مورد بسیار مثبت دارد؛ زیرا به فرد مبتلا اجازه می دهد تا هر روز زندگی خود را با جزئیات دقیق به یاد بیاورد. در حالی که این فراتر از باور نکردنی است و شما باید واقعا خوش شانس باشید که چنین چیزی دارید، اما می تواند به عنوان یک نفرین برای کسانی که چنین زندگی خوشی ندارند نیز دیده شود. تا به امروز، تنها عده معدودی روی زمین وجود دارند که به این بیماری نادر مبتلا هستند. بر اساس مطالعات بیشتر، این افراد حتی این پتانسیل را دارند که صفحات کامل کتابی را که سال‌ها در گذشته خوانده‌اند، به خاطر بسپارند. شرکت در امتحان برای چنین افرادی به دلیل این حافظه که واقعاً مانند عکاسی از کارهای قبلی و شاید حتی فیلمبرداری است، باید غیرقانونی باشد.

بی دردی مادرزادی

این بیماری به عنوان بی‌حسی مادرزادی به درد شناخته می‌شود، بیماری نادری است که به فرد مبتلا اجازه نمی‌دهد هیچ نوع دردی را احساس کند. همه افرادی که این نوع بیماری را دارند با آن متولد شده اند. علاوه بر این که این نزدیک ترین چیزی است که یک انسان می تواند یک ابرقدرت واقعی داشته باشد، همچنین یک نفرین بزرگ است. درد در بدن طبیعی است و برای نشان دادن اینکه چیزی درست نیست وجود دارد. اگر نتوانیم درد را احساس کنیم، به این معنی است که نمی‌توانیم به سیگنال‌های بدن توجه کنیم که ممکن است علائم اولیه یک تومور یا حتی یک عضو از کار افتاده را برای آن ماده شناسایی کند. درد همچنین وجود دارد تا به ما یادآوری کند که ما انسان هستیم و نباید خود را بیش از حد مجاز جلو ببریم زیرا ممکن است باعث آسیب دائمی شود. افرادی که با این بیماری زندگی می کنند باید به طور مکرر معاینات پزشکی را انجام دهند تا مطمئن شوند که همه چیز با بدنشان خوب است زیرا قادر به احساس درد نیستند.

سندرم ساوان

این بیماری بسیار نادر است و در افرادی که از اختلالات رشد عصبی مانند اوتیسم یا آسپرگر رنج می برند دیده می‌شود. کسانی که تحت تأثیر این بیماری قرار می گیرند در بسیاری از چیزها مانند موسیقی، هنر و به ویژه ریاضیات استعداد فوق العاده ای دارند. از تجزیه و تحلیل های بیشتر بیماران مبتلا به این بیماری، آنها توانایی محاسبه فوری اعداد، اعداد بزرگ یا حدس زدن روز دقیق را از یک تاریخ تصادفی در یک چشم به هم زدن نشان داده اند. در یک مورد نادر، استفان ویلتشایر که با این عارضه متولد شده است، تنها با یک بار پرواز بر فراز پایتخت، توانست نقشه لندن را ترسیم کند. اگرچه این افراد در برخی موارد استعدادهای باورنکردنی از خود نشان می دهند، اما اکثر آنها در صحبت کردن مشکل دارند.

کم کاری تیروئید

این بیماری زمانی ایجاد می شود که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی کند. این هورمون ها به تنظیم دما و متابولیسم فرد کمک می کنند. بنابراین فرآیندهای بدن تا جایی که خاموش می‌شوند کند می‌شوند و تغییری در دما احساس نمی‌شود. چنین شرایطی می تواند به فرد آسیب دیده اجازه دهد تا در برابر دمای بسیار سرد مقاومت کند. یک مورد شناخته‌شده‌تر توسط ویم هوف ارائه شد که پزشکان خود را در ابهام قرار داد زیرا در ابتدا نمی‌دانستند که چگونه این کار ممکن است. وین هوف زمانی که به مدت ۲ ساعت در یک دریاچه یخ زده مقاومت کرد توانایی های باورنکردنی از خود نشان داد. او حتی تنها با پوشیدن یک شلوار کوتاه و یک تی شرت در دمای -۳۰ درجه سانتیگراد (۸۶- فارنهایت) از مون بلان صعود کرد. درست مانند برخی از بیماری‌های قبلی، این می‌تواند یک موهبت و هم یک نفرین باشد، زیرا سرمازدگی هنوز هم چیزی است که می‌تواند رخ دهد و جان انسان را به خطر بیاندازد.

بیماری اورباخ-ویته

این بیماری باعث می شود فرد مبتلا به آن هیچ ترسی نداشته باشد. ذهن آنها در هر شرایطی قادر به ایجاد ترس نیست. حدود ۳۰۰ مورد از افراد مبتلا به سندرم Urbach-Wiethe ثبت شده است. برخی از بیمارانی که در ایالات متحده زندگی می کنند توسط متخصصان روش های مختلفی برای ترساندن آنها برای نشان دادن ترس آزمایش شده اند. این آزمایش‌ها شامل گذاشتن مار یا عنکبوت روی افراد آزمایش‌شده، نمایش فیلم‌های ترسناک یا حتی بردن آن‌ها به خانه‌های جن زده یا مکان‌های ترسناک دیگر بود. هیچ چیز جواب نداد؛ زیرا افرادی که از این وضعیت رنج می برند قادر به احساس ترس نیستند. برخی از این افراد حتی اظهار داشته اند که اتفاقات وحشتناکی را در زندگی خود تجربه کرده اند، اما هیچ گونه ترسی را احساس نکرده اند. از آنجایی که ذهن قادر به ایجاد ترس نیست، به بدن اجازه نمی دهد تا به حالت اضطراری یا بقا برود و باعث می شود ماهیچه ها احساس آرامش کنند و ذهن تا حد امکان بی میل شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید