از جمله جاذبه­ های گردشگری ورشو، شهر قدیمی با قصر، کلیساها و قلعه­ ها است که نباید آن­ها را از دست داد. بازدیدکنندگان همچنین می­توانند از فعالیت­ های فرهنگی چشمگیر شهر استفاده کنند.

شهر ورشو

سلام نو-سرویس گردشگری: ورشو مکان خوبی برای تجربه شهری است که چندین بار از نو متولد شده است و مانند ضربالمثل فینیکس از خاکستر برخاسته است. این شهر در طول قرنها بارها توسط نیروهایی از سوئد و فرانسه گرفته تا روسیه مورد غارت و هجوم قرار گرفته است. در جنگ جهانی دوم از بمب‌های آلمانی آسیب زیادی دید. با این حال، ورشو امروز شهری جدید و پر جنب و جوش است که تا حد زیادی به قبل از جنگ جهانی دوم بازسازی شده است.

از جمله جاذبه های گردشگری ورشو، شهر قدیمی با قصر، کلیساها و قلعه ها است که نباید آنها را از دست داد. بازدیدکنندگان همچنین میتوانند از فعالیت های فرهنگی چشمگیر شهر استفاده کنند.

  1. مرکز علوم کوپرنیک

۴ جاذبه گردشگری برتر در ورشو؛ شهری با خاطراتی از جنگ جهانی دوم

کوپرنیک که از سال ۱۴۷۳ تا ۱۵۴۳ میزیست، یکی از مشهورترین دانشمندان و ریاضیدانانی است که از لهستان آمده است. او بود که این نظریه را تدوین کرد که زمین به دور خورشید میچرخد و نه برعکس.

بنابراین شایسته است که لهستان از او با مرکز علمی کوپرنیک، با یک نمایشگاه سیاره‌نما که به فضا و چگونگی تأثیر آن بر زندگی ما اختصاص دارد، تجلیل کند. مسافرانی که به زبان لهستانی مسلط هستند ممکن است بخواهند در سخنرانی یکی از دانشمندان مهم لهستان شرکت کنند. موزه علمی برتر لهستان نیز آزمایش‌های عملی را برای دانشمندان نوپا در هر سنی ارائه می‌کند.

  1. موزه تاریخ یهودیان لهستان

۴ جاذبه گردشگری برتر در ورشو؛ شهری با خاطراتی از جنگ جهانی دوم

موزه تاریخ یهودیان لهستان در مکانی قرار دارد که برای یهودیان مهم است: گتوی ورشو، جایی که آنها در طول هولوکاست در آن محبوس بودند. این موزه که در هفتادمین سالگرد قیام گتو ورشو افتتاح میشود، به ۱۰۰۰ سال یهودیان در لهستان احترام میگذارد.

این برنامه برای آموزش مردم در مورد ایمان و فرهنگ یهودی از طریق نمایشگاههایی در هشت گالری طراحی شده است که مواردی مانند نحوه ورود یهودیان به لهستان را توضیح میدهد. زمانی یهودیان در لهستان بیشتر از هر جای دنیا زندگی میکردند. تاریخ یهودیان در لهستان از طریق تاریخ شفاهی یهودیان از خاخام ها تا زنان خانهدار در روایتهای چند رسانهای بیان میشود.

  1. کاخ فرهنگ و علم

۴ جاذبه گردشگری برتر در ورشو؛ شهری با خاطراتی از جنگ جهانی دوم

کاخ فرهنگ و علم یک ساختمان چند منظوره است که همه چیز از شرکتها گرفته تا مکانهای تفریحی را در خود جای داده است. این ساختمان بلند که در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد، بلندترین ساختمان لهستان، دارای یک گلدسته است که به آسمان میرسد. این نام در ابتدا به نام ژوزف استالین بود، اما زمانی که رهبر شوروی از صلاحش خارج شد تغییر کرد.

گاهی اوقات از این ساختمان بهعنوان پکن یاد میشود، زیرا حروف اول آن PKIN است. این کاخ به‌عنوان محل برگزاری کنسرت، میزبان گروه‌های بین‌المللی بسیاری از جمله گروه رولینگ استونز در سال ۱۹۶۷ است. کاخ فرهنگ و علم یکی از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی ورشو است.

  1. کاخ ویلانو

۴ جاذبه گردشگری برتر در ورشو؛ شهری با خاطراتی از جنگ جهانی دوم

کاخ ویلانو یکی از مهمترین بناهای تاریخی لهستان است که نشاندهنده وضعیت لهستان قبل از قرن هجدهم است. این کاخ بهعنوان خانهای برای پادشاه جان سوم سوبیسکی ساخته شد. پس از مرگ او، این کاخ در اختیار خانواده‌های خصوصی قرار گرفت که هر کدام ظاهر کاخ را تغییر دادند.

بر خلاف بقیه ورشو، کاخ سلطنتی از جنگ جهانی دوم تقریبا بدون آسیب جان سالم به در برد و بیشتر اثاثیه و آثار هنری آن پس از جنگ دوباره نصب شد. این کاخ امروزه موزهای است که میراث هنری و سلطنتی کشور را در خود جای داده است. کاخ سلطنتی قرن هفدهمی میزبان چندین جشنواره موسیقی، از جمله کنسرتهای تابستانی در باغ است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید