تیم ملی فوتبال آلمان در نخستین بازی خود مقابل ژاپن شکست خورد تا دومین شگفتی جام جهانی رقم بخورد.

جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ آلمان مقابل «سامورایی‌ها» زانو زد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تیم‌های آلمان و ژاپن از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه خلیفه در هفته نخست رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مرحله گروهی از گروه پنجم با قضاوت ایوان بارتون از السالوادور به مصاف هم رفتند که در پایان ژاپن توانست با نتیجه دو بر یک ژرمن‌ها را از پیش رو بردارد و شگفتی‌ساز شود.

آلمان با ترکیب مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، دیوید رام، یاشووا کیمیچ، کای هاوردز، سرژ گنبری، توماس مولر، جمال موسیالا، نیکولاس زوله، ایکلای کونتوگان، اشلوتر بک پای به این دیدار گذاشتند.

گونهای سیچی، ایتاکورا کو، یوتوناگاتومو، باتورا اندو، تاکوفوسا کوبو،ایتوکاوا یوننیا، دایچی کامادا، او تاناکا، هیروکی ساکا،مایا یوشیدا و دایچین مایدا یازده بازیکن ژاپن را برای این مسابقه تشکیل می‌دادند.

آلمان با شمشیر سامورایی‌ها به سرنوشت آرژانتین دچار شد


ژرمن‌ها که صعود مقتدرانه‌ای به جام‌جهانی داشتند، به‌دنبال این بودند تا قدرتشان را در همین بازی نشان داده و ناکامی در جام جهانی قبلی را جبران کنند. سامورایی‌ها که قبل از بازی مورد تمجید هنسی فلیک هم قرار گرفته بودند، به‌دنبال اثبات خود بودند تا بعد از عربستان دومین آسیایی باشند که شگفتی‌سازی می‌کنند.

با این حال ابتدا سامورایی‌ها بودند که توانستند در نخستین دقایق بازی دروازه نویر را تهدید کنند اما بعد از دقایقی شاگردان هانسی فلیک نبض بازی را در دست گرفتند.

در دقیقه ۳۳ رام توانست با دروازه‌بان ژاپن تک به تک شود و او را از پیش بردارد اما دروازه‌بان ژاپن مجبور به خطا روی این بازیکن شد تا داور نقطه پنالتی را اعلام کند و ایلکای گوندوغان نخستین گل بازی را به ثمر برساند.

آلمان با شمشیر سامورایی‌ها به سرنوشت آرژانتین دچار شد


در ادامه نبض بازی در دست ژرمن‌ها بود و سامورایی‌ها چشم به ضد حملات داشتند تا اینکه در دقیقه ۷۵ دوآن تنها دو دقیقه بعد از ورود به زمین، بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه ۸۳ این‌بار آسانو دیگر بازیکن تعویضی دروازه ژرمن‌ها را باز کرد تا آلمان شروع تلخی در جام بیست‌ودوم داشته باشد. البته درخشش شوئیجی گوندا، دروازه‌بان ژاپن در رقم خوردن این نتیجه بی‌تاثیر نبود.

در نهایت ژاپن توانست دومین شگفتی جام جهانی را رقم بزند و ژرمن‌ها شروع تلخی‌ داشته باشند.

در دیگر بازی گروه پنجم اسپانیا از ساعتی دیگر به مصاف کاستاریکا خواهد رفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید