وزیر امور خارجه گفت: در خصوص وقایع اخیر کمیته‌ای زیر نظر وزیر کشور تشکیل شده است و جمعی از حقوقدانان، مقامات دولتی و غیردولتی مسایل را پیگیری می‌کنند.

امیرعبداللهیان: پیام‌ها بین ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، نخستین نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی و اصحاب رسانه در ساختمان وزارت امور خارجه آغاز شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با تشریح اقدامات تروریستی علیه کشورمان در دو ماه گذشته و رایزنی‌های دیپلماتیک صورت گرفته در این خصوص اظهار کرد: ما در هشت هفته گذشته در دو مرحله در بغداد و تهران با مقامات عراق، با تیم مهمی از مقامات امنیتی در دولت مرکزی عراق و در اقلیم کردستان، نشست‌های متعددی را داشتیم.

وی با برشمردن توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد: در جریان این مذاکرات توافق‌های زیادی را به عمل آوردیم و حکومت مرکزی عراق متعهد به دور کردن تروریست‌ها از مرزهای ایران شد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: گفت و گوهای ما و پیگیری عملی شدن توافقات با عراق ادامه دارد و طبعاً زمانی که نیروهای مسلح عراق در مرز مشترک عراق با اقلیم کردستان مستقر شوند و تامین امنیت مرزها کنند، ما برای دفاع از امنیت خود نیازی به برخورد ما نخواهد بود ولی تا زمانی که تهدید از سوی کشوری همسایه متوجه ما باشد، نیروی مسلح ما برای تامین امنیت ملی به اقدامات خود ادامه خواهد داد.

در خصوص وقایع اخیر کمیته‌ای زیر نظر وزیر کشور تشکیل شده است و جمعی از حقوقدانان، مقامات دولتی و غیردولتی مرتبط در چهارچوب کمیته‌ای مستقل مسایل را پیگیری می‌کنند و گزارش آن را علاوه بر داخل در اختیار خارج نیز خواهیم داد.


پیام‌ها بین ایران و آمریکا همچنان در حال مبادله است

وزیر امور خارجه درباره گفت و گوها برای لغو تحریم‌ها افزود: با وجود رفتار غربی‌ها در هفته‌های اخیر، گفت و گوها با طرف آمریکایی برای رفع تحریم‌ها از طریق اتحادیه اروپا و برخی واسطه‌ها در دستور کار داشت؛ ضمن آنکه از خطوط قرمز خود عبور نکردیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید