صنعت ساخت‌وساز از صنایعی است که نقش مهمی در عمران و آبادانی در ابعاد مختلف توسعه هر کشور بازی می‌کند. یکی از مهم‌ترین مصالحی که در فرایندهای ساخت‌وساز استفاده می‌شود، تیرآهن است.

بهترین کارخانه تولید تیرآهن در ایران

تولیدکنندگان مقاطع فولادی و فلزی مختلف هم نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و پیش‌برد پروژه‌های گوناگون دارند. در ایران، مراکز تولید قابل‌اعتنایی مشغول به تولید تیرآهن در ابعاد و مدل‌های مختلف هستند اما بهترین کارخانه تولید تیرآهن در ایران کدام است؟ در این مقاله، برایتان خواهیم گفت.

آشنایی با بهترین‌ها می‌تواند روند تأمین و تهیه محصول برای مصرف‌کنندگان را ساده‌تر و خیالشان را بابت کیفیت، راحت‌تر کند. 

بهترین کارخانه تولید تیرآهن در ایران را می‌شناسید؟

تعداد کارخانه‌هایی که در حوزه تولید تیرآهن فعال هستند، کم نیست. ایران در این زمینه قوی است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر بخواهیم بهترین کارخانه تولید تیرآهن در ایران را بشناسیم، باید مروری بر نام‌های معروفی داشته باشیم که در زمینه عرضه انواع تیرآهن به بازار نقش مهمی دارند:

  • ذوب آهن اصفهان؛
  • ظفر بناب؛
  • فایکو؛
  • آریان فولاد؛
  • پروفیل صنعت ماهان؛
  • شاهین بناب؛
  • نورد فولاد یزد.

در ادامه از هریک از این کارخانه‌ها می‌گوییم. موارد فوق در تولید تیرآهن‌های باکیفیت، پیشرو هستند و بسیاری از آنها، علاوه بر تأمین داخلی در زمینه صادرات هم بازیگران مهمی به‌شمار می‌روند. 

بهترین کارخانه تولید تیرآهن در ایران

ذوب آهن اصفهان

در میان شرکت‌های تولیدکننده تیرآهن، ذوب آهن معروف‌ترین مورد است و نیازی به تعریف و معرفی ندارد. این شرکت با بهره‌مندی از تجهیزات و مواد باکیفیت در تولید انواع تیرآهن کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

استانداردهای تولید تیرآهن این کارخانه شامل تیرهای IPE و IPB می‌شود. سایزهای تولیدی هریک از این استانداردها هم بسیار متنوع است. برای نمونه، تیرآهن‌های IPE در کارخانه ذوب آهن در اندازه‌های ۱۲۰ تا ۳۲۰ میلی‌متر تولید می‌شوند و از محصولات قابل‌اعتماد بازار هستند.

با مرور قیمت تیرآهن اصفهان امروز می‌توانید اقدام به بررسی ارزش محصولات بازار کنید. مراجعه به پایگاه‌های استعلام‌گیری نرخ مقاطع فولادی در این زمینه به کمک شما می‌آید. با بررسی قیمت‌ها و کسب اطلاعات از منابع قابل‌اعتماد، کار انتخاب و خرید، ساده‌تر و سریع‌تر از همیشه پیش می‌رود. 

ظفر بناب

این کارخانه هم از مراکز تولید تیرآهن مهم در ناحیه شمال غربی کشور است. در کنار تیرآهن، ظفر بناب اقدام به تولید مقاطع فولادی متنوع دیگری از جمله میلگرد هم می‌کند. با اینکه، سابقه فعالیت این کارخانه زیاد طولانی نیست و از حوالی سال ۱۳۸۶ مشغول به کار شده اما دستاوردهای خوبی داشته است. ظفر بناب در حوزه صادرات هم فعال است و گزینه‌ای معتبر عنوان می‌شود. 

فایکو

فایکو هم از کارخانه‌های مطرح در حوزه تولید تیرآهن است. حجم تولید مقاطع فولادی و آهنی این کارخانه بسیار زیاد است و در سال، تقریباً ۵ میلیون تُن محصول تولید می‌کند. با آگاهی از قیمت تیرآهن فایکو هم می‌توانید اقدام به خرید یکی از بهترین محصولات بازار در این حوزه کنید.

سابقه فعالیت این کارخانه که در شمال ایران و در ساری واقع است هم آنچنان زیاد نیست. فایکو در سال ۱۳۹۳ تأسیس شد و در بخش صادرات هم فعالیت می‌کند. برای خرید انواع تیرآهن از جمله تیرهایی در اندازه ۱۴، ۱۶ و ۲۰ می‌توانید روی محصولات این شرکت حساب کنید. این مرکز تولیدی، خوش‌نام است و به‌رغم حضور اندکش در بازار توانسته به شهرت خوبی برسد.

بهترین کارخانه تولید تیرآهن در ایران

آریان فولاد

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید تیرآهن و مقاطع فولادی دیگر هم آریان فولاد است. این شرکت که از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی خاورمیانه به‌شمار می‌رود، در سال‌ ۱۳۸۵ شروع به کار کرده است. تیرآهن‌های تولیدی آریان فولاد از استاندارد DIN ۱۰۲۵-۵ پیروی می‌کنند و کیفیت بسیار مناسبی دارند.

برای خرید انواع تیرآهن‌ می‌توانید از محصولات این کارخانه استفاده کنید. برای مثال، با مرور قیمت‌ محصولات مختلف و قیمت تیرآهن ۱۴ یا هر گزینه دیگری، دست به خرید از یکی از بهترین کارخانه های تولید تیرآهن در ایران بزنید. 

پروفیل صنعت ماهان

کارخانه پروفیل صنعت ماهان هم از مراکز تولیدی بسیار مهمی است که با شروع کار خود از حوالی سال ۱۳۸۹ توانسته است در زمینه مقاطع فولادی طویل مانند تیرآهن موفق عمل کند.

این کارخانه هم در میان فهرست نامزدهای بهترین کارخانه تولید تیرآهن در ایران جای دارد چون محصولات باکیفیتی را طی فرایندهایی حرفه‌ای تولید و روانه بازار می‌کند. معروف‌ترین محصول این شرکت هم تیرآهن ۱۴ آن است. 

فولاد صنعت بناب (شاهین بناب)

این مجموعه تولیدی هم بسیار بزرگ و گسترده است. شاهین بناب دارای زیرمجموعه‌های متنوعی است و فعالیت خود را در سال ۱۳۸۳ در استان آذربایجان شرقی شروع کرده است.

از شرکت‌های تابعه این مجموعه باید به فولاد صنعت شهریار و فولاد سهند تبریز اشاره کنیم. تیرآهن‌های تولیدی شاهین بناب در دو گرید آلیاژی st۳۷ و st۴۴ در سایزهای مختلف از جمله ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ تولید می‌شوند.

نورد فولاد یزد

شرکت نورد فولاد یزد در سال ۱۳۷۵ در نزدیکی شهر یزد تأسیس شد و شروع به کار کرد. این کارخانه انواع مقاطع فولادی را تولید و روانه بازار می‌کند. تیرآهن هم درمیان محصولات پرفروش و پرکاربرد نورد فولاد یزد دیده می‌شود. 

بهترین کارخانه تولید تیرآهن در ایران

در آخر

با شناخت شاخص‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی کشور می‌توانید دست به انتخاب بهترین کارخانه تولید تیرآهن در ایران بزنید. شرکت‌های موفق در حوزه تولید و تأمین تیرآهن موردنیاز داخلی و صادراتی کشور پرشمار هستند.

کیفیت روند تولید در این کارخانه‌ها بسیار زیاد است. برای آگاهی از قیمت انواع محصولات آنها باید به پایگاهی قابل‌اعتماد مراجعه کنید و ارزش محصول موردنظرتان را استعلام بگیرید. یکی از روش‌های استعلام‌گیری قیمت‌ها، استفاده از پایگاه اطلاع‌رسانی آیرومارت (شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا) است.

این شرکت در زمینه تأمین و بازرگانی مقاطع فولادی از جمله تیرآهن هم فعالیت می‌کند. در ضمن با ارائه اطلاعاتی درست، دقیق و به‌روز به خریداران کمک می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه موردنیازشان را تأمین و خریداری کنند. راه‌های تماس با آیرومارت به شرح زیر است:

  • با شماره تلفن ۰۲۱-۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.
  • به وبسایت iromart.com مراجعه کنید.

خدمات متنوع آیرومارت از جمله استعلام قیمت‌ها و امکان خرید آنلاین مقاطع فولادی مختلف از جمله دلایل محبوبیت و شهرت آن در بازار است. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید