احکام ترمیم حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح بارگذاری شد.از قرار، از ساعات ابتدایی صبح امروز، احکام ترمیم حقوق بازنشستگان در سامانه بارگذاری شده و قابل دریافت است.

سوپرایز ویژه بازنشستگان در نخستین روز آذرماه

به گزارش سلام نو، بازنشستگان نیروهای مسلح از مهرماه مشمول افزایش حقوق بازنشستگان شده‌اند اما پرداخت‌ها از این ماه آغاز می‌شود؛ این بازنشستگان در آبان، مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان مهر را نیز دریافت خواهند کرد.ظاهراً حقوق بازنشستگان آبان در یکی دو روز آینده پرداخت خواهد شد.

سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح طی اطلاعیه ای ضوابط ترمیم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران نیروهای مسلح در آبان ۱۴۰۱ را به شرح جدول فوق اعلام کرد.جدول افزایش حقوق بازنشستگان لشکری به قرار زیر است:

همراه افزایش حقوق آبان ماه ، یک ماه معوقه مهرماه ناشی از ضوابط ترمیم حقوق نیز واریز شده است.

افزایش حقوق بازنشستگان فولاد از ماه جاری
سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد گفت: علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان فولاد، کمک هزینه اولاد به میزان ۱۰۰ درصد و حق عائله‌مندی به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.
حجت کاظمی (سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد) گفت: پس از تصویب لایحه دولت محترم توسط مجلس مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان و ابلاغ این مصوبه با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه در راستای بهبود کیفیت و ارتقای سطح معیشت، از این ماه حقوق بازنشستگان فولاد ۹ میلیون ریال به همراه ۵ درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد گفت: علاوه بر این افزایش حقوق و در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کمک هزینه اولاد به میزان ۱۰۰ درصد و حق عائله‌مندی به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت.

سید حجت کاظمی افزود: این افزایش حقوق به همراه یک ماه معوقه، از همین ماه بصورت ثابت به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان در راه است
سلیمی با تاکید بر اهمیت موضوع همسان سازی تاکید کرد: از دولت عدالت‌محور انتظار است همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان و طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی را با همراهی مجلس به سرانجام برساند. از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم طرح رتبه بندی معلمان را به طور کامل اجرایی و معوقات فرهنگیان را پرداخت نماید. قرار بود سالی یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر جهش تولید مسکن با این فرمان جلو برود، باید یک یا دو صفر را پاک کنیم.

وی با بیان اینکه دولت، کشاورزان را به کشت گندم تشویق می‌کند، ولی سازمان منابع طبیعی از کشت در زمین‌های چند سال کشت جلوگیری می‌کند، بیان کرد: افزایش نجومی قیمت کودهای شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی و دامی، کشاورزان را خسته کرده است، از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم نسبت به تمدید و استمهال وام‌های کشاورزی و پرداخت به موقع بیمه محصولات کشاورزی، اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: شهرستان سمیرم، سرزمین هزار چشمه و نگین گردشگری زاگرس؛ در مسیر ۴ استان واقع شده که چهارراه ارتباطی جنوب کشور لقب گرفته است؛ از وزیر راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم نسبت به تامین اعتبار لازم و اخذ ماده ۵۶ باند دوم جاده سمیرم -یاسوج و مطالبه و کسب ماده ۲۳ اتصال بزرگراه بروجن -لردگان- خوزستان از شهرستان سمیرم به آزادراه اصفهان-شیراز که ۱۷۰ کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند، اقدام عاجل کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تاکید کرد: زمزمه‌های انتقال آب از شهرستان سمیرم شنیده می‌شود؛ قبل از هرگونه اقدام در این مورد باید آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرستان به صورت شفاف لحاظ شود. شهرستان سمیرم ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی، گردشگری، آب معدنی، گیاهان دارویی، ورزش‌های هوازی و کوهنوردی دارد. فکری به حال اشتغال جوانان کنید که شش ماه در سال بیشتر فرصت شغلی ندارند.
سلیمی تصریح کرد: فاضلاب و معابر شهر سمیرم احتیاج به منابع مالی دارد؛ سازمان برنامه و بودجه چرا ردیف آب و راه عشایر را تخصیص اعتبار نمی‌کند؟ دیواری کوتاه‌تر از این قشر ندیده‌اید؟ وزیر ورزش و جوانان را به تعهد ۱۲ چمن مصنوعی خود عمل نمی‌کنید؟/ صدا و سیما

افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر
رییس اداره ارتباطات مردمی اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشتگان حداقل بگیر از فرودین ماه انجام شده است، اظهار کرد: مابه تفاوت افزایش حقوق سایر سطوح نیز از فروردین تا اسفندماه پرداخت خواهد شد.

احمدرضا پورتقی، رییس اداره ارتباطات مردمی اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز، در خصوص بیمه بیکاری، گفت: براساس برآورد بیمه بیکاری، سابقه برای مجردین و متاهلین متفاوت ارزیابی می‌شود، با این تفاسیر که برای مجردین ۶ الی ۲۴ ماه و برای متاهلین ۱۲ ماه در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه یک سال سابقه برای افراد مجرد و یک سال و نیم برای متاهلین است، افزود: با این تفاسیر پرداخت بیمه بیکاری تا ۵۰ ماه برای افراد محاسبه می‌شود؛ در این میان ۵۵درصد دستمزد و براساس قوانینی همچون حق اولاد و مسکن پرداخت می‌شود.

پورتقی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، گفت: درباره این مسئله را بارها صحبت کردیم و امیدوارم اتفاقی بیافتد که عزیزان را شناسایی و بتوانیم بیمه کنیم در حال حاضر اتفاق خاصی نیفتاده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشتگان حداقل بگیر از فرودین ماه انجام شده است، اظهار کرد: مابه تفاوت افزایش حقوق سایر سطوح نیز از فروردین تا اسفندماه پرداخت خواهد شد.

رییس اداره ارتباطات مردمی اداره کل تأمین اجتماعی استان البرز یادآور شد: پرداختی تحت عنوان حق اولاد تا مادامی که فرزند دختر ازدواج نکرده باشد و فرزند پسر تا زمانی که تحصیل می‌کند، پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به موضوع بازنشستگی، ادامه داد: سن بازنشستگی با ۳۰ سال سابقه برای آقایان ۵۰ سال و برای بانوان ۴۵ سال است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید