پس از اینکه عربستان اعلام کرد که اوپک پلاس به کاهش تولید ادامه می دهند و گام های بیشتری برای متوازن سازی بازار برخواهند داشت، قیمت نفت به ۸۸.۶۱ افزایش یافت.

صعود قیمت جهانی نفت در پی اظهارات وزیر نفت عربستان

به گزارش به سلام نو به نقل از فارس، پس از اینکه عربستان اعلام کرد که اوپک پلاس به کاهش تولید ادامه می دهند و گام های بیشتری برای متوازن سازی بازار برخواهند داشت و تاثیر این سخنان بر نگرانی جهانی در مورد رکود و نگرانی در مورد افزایش تعداد مبتلایان در چین پیشی گرفت، قیمت نفت افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۱۶ سنت افزایش ۸۸.۶۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۶ سنت افزایش ۸۱.۱۰ دلار معامله شد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه، ادعای روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه اوپک در حال بررسی افزایش تولید است را تکذیب کرد.

ادعای این روزنامه قیمت نفت را بیش از ۵ درصد کاهش داد.

نعیم اصلام، تحلیلگر آواترد، در این رابطه گفت: «قیمت نفت خام در حال افزایش و بهبود یافتن از کاهش های دیروز است.»

امارات، تولیدکننده بزرگ دیگر اوپک نیز، انجام مذاکرات در مورد تغییر آخرین توافق اوپک پلاس را رد کرد. کویت نیز اعلام کرد، هیچ مذاکره ای در مورد افزایش تولید وجود نداشته است.

اوپک پلاس، متشکل از کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت در جهان قرار است در ۴ دسامبر یک روز پیش از آغاز اجرای تحریم های اروپا و گروه هفت علیه روسیه نشست داشته باشند.

قرار است در ۵ دسامبر تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه آغاز شود و گروه ۷ هم تصمیم دارند تا خدمات کشتیرانی و بیمه ای را تنها برای کسانی ارائه دهند که نفت روسیه را با قیمت پایین تعیین شده بخرند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار نفت در یادداشتی نوشت: «واکنش تلافی جویانه روسیه، خطر مهمی که سیاست تعیین سقف قیمتی را تهدید می کند، زیرا یک شوک اضافی افزایشی برای بازار نفت به دنبال خواهد داشت.»

نگرانی ها در مورد تقاضا برای نفت در مواجهه با افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا و سیاست های قرنطینه چین به منظور مقابله با کرونا مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید