مقام ارشد اطلاعاتی روسیه با بیان اینکه آمریکا به‌دنبال یافتن فرصتی برای ایجاد درگیری و آشوب در کشورهای مستقل همسود است، گفت باید با این اقدامات مخرب مقابله کرد.

روسیه: آمریکا و سایر کشورهای غربی به دنبال تنش بین کشورهای مستقل هستند

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره تلاش‌های مکرر آمریکا برای آغاز درگیری و آشوب در کشورهای مستقل همسود هشدار داد.

ناریشکین در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» گفت که سرویس اطلاعات خارجی روسیه به‌طور مداوم تلاش‌های آمریکا و سایر کشورهای غربی برای یافتن فرصتی به‌منظور تحریک بحران در بین کشورهای مستقل همسود را رصد می‌کند.

وی در این‌باره توضیح داد: «نمونه‌هایی از اینگونه فعالیت‌های مخرب و خرابکارانه وضعیت اوکراین است که در آن ملی‌گرایی و روس‌هراسی برای دهه‌ها پرورش داده شده است که منجر به نتایج فاجعه‌باری شد».

به گفته این مقام ارشد اطلاعاتی روسیه، فعالیت‌های مخرب آمریکا در اوکراین، منجر به این واقعیت شد که «اوکراین مرفه» به «دولت دیکتاتوری و فاسد» تبدیل شد.

ناریشکین در ادامه افزود: «وظیفه مشترک سرویس‌های ویژه ما [کشورهای مستقل همسود] در حال حاضر مقابله با اقدامات مخرب کشورهای غربی در خاک کشورهایمان است».

پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با هشدار درباره اینکه پتانسیل درگیری در جهان و منطقه شرق اروپا هنوز بسیار زیاد است، گفته بود: «درگیری های مسلحانه در کشورهای مستقل همسود نیز [توسط غرب] شعله‌ور شده است».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید