بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سها م در ۱ آذر ۱۴۰۱ با افت ۹۳۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.

گزارش وضعیت بورس ۱ آذر ۱۴۰۱ / بورس در آغاز آذر قرمز شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه) با ۹۳۹ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۱۵ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۸۵ واحد و شاخص قیمت با ۶۰۴ واحد رشد به ۲۴۱ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۲۱۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۶۱ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۸۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین سایپا (خساپا) با ۳۳۸ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۲۸۳ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۲۱۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۷۱ واحد، به پرداخت ملت (پرداخت) با ۱۲۷ واحد، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۹۵ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۲۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۱۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۳۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۲۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۱۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۶۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگهر) با ۱۰۸ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه بهمن (خبهمن)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۷۹ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص فرابورس افزایش یافت

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۲ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۵۴۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۶۶۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۸ هزار و ۱۸۲ نوبت بود.

پالایش نفت شیراز (شراز)، صنعتی مینو (غصینو)، بهمن دیزل (خدیزل)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و صنایع مادیران (مادیرا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) و داروسازی دانا (ددانا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید