سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، درباره اجرای طرح کالابرگ در سراسر کشور توضیحاتی داد و گفت: دولت برای اجرای این طرح مشکل مالی ندارد.

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره اجرای طرح کالابرگ در سراسر کشور

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه دولت مشکلی برای تامین مالی طرح کالابرگ الکترونیک ندارد، گفت: طرح اختصاص کالابرگ پس از یک دوره آزمایشی، در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی ضمن تبریک آغاز هفته بسیج اظهار داشت: در تابستان امسال درباره شاخص قیمت تولیدکننده در کشور شاهد اتفاقاتی بودیم که می‌تواند نویدبخش چشم‌انداز خوبی باشد و در تابستان بهای تولیدکننده به ویژه در بخش کالاهای صنعتی و معدنی وضعت خوبی داشت؛ در حوزه تولیدکننده بخش خدمات وضع چندان خوبی نبود. تورم فصلی بخش صنعت ۱۴.۸ درصد کاهش داشته و به ۲- درصد رسیده است و تورم نقطه به نقطه تابستان ۱۶ درصد کاهش داشته و تورم سالانه بخش صنعت هم ۷ درصد کاهشی شده است.

وی افزود: این اعداد و ارقام حکایت می‌کند که در حوزه محصولات و کالاهای مرتبط با حوزه صنعت و معدن شاهد کاهش قیمت‌هایی در سمت تولیدکننده هستیم که امیدواریم در پاییز و زمستان هم شاهد این باشیم.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: برخی صاحبنظران این اعداد را نوعی رکود در بخش صنعت و معدن دانستند، ولی باید گفت شاخص تورم با شاخص کاهش تورم تولیدکننده متفاوت است و شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی در شش ماه اول امسال افزایش تولید داشته‌اند. علیرغم افزایش میزان تولید در این دو بخش، اما شاخص‌های تورم برای تولیدکنندگان با ثبات و امیدبخش است و امیدواریم برای مصرف‌کننده به همین سمت حرکت کند.

افزایش ۴۷۰ درصدی انهدام کالاهای قاچاق در کشور

خاندوزی بیان کرد: تلاش‌های ویژه‌ای درباره اموال تملیکی انجام گرفته و ۴۷۰ درصد افزایش انهدام کالاهای قاچاق در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال است.

وی درباره مشکلات پیش آمده در حوزه دارو، تصریح کرد: مشکلاتی در حوزه تامین ارز دارو داشتیم که خود را در زمینه دارو نشان داد؛ دارو حساس‌ترین کالاهایی است که دولت در این زمینه محکم ایستاده و پای‌کار است. مشکلی که پیش آمده بود با سرعت تلاش شد که جبران شود و نارضایتی مرتفع شود و اقدامات انجام شده در تامین و تخصیص ارز با سرعت پیش می‌رود و امیدواریم طی هفته‌های آینده این مشکل رفع شود و بیش از ۳ میلیارد دلار تخصیص ارز داشته و ثبت سفارش‌ها سریع انجام می‌شود تا کار زودتر به نتیجه برسد.

وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات اخیر دولت عنوان کرد: در آبان‌ماه پروژه ۱۵۴ کیلومتری از مجموع ریل چابهار به تا خاش به افتتاح رسید و امیدواریم با تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو شاهد افتتاح کل این ریل و محموعه به سرانجام برسد. سومین دوره انتقال آب به شهر سنندج در مراحل پایانی است؛ این موضوع در خوزستان و همدان انجام و کامل شد. در استان‌های کردستان و اردبیل دو پروژه ریلی داریم که در بهار سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود و مجموعا بیش از ۳۰۰ کیلومتر ریل به شبکه ریلی کشور وصل خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: یکی از گلایه‌های پیمانکاران تخصیص اندک پروژه‌های عمرانی بود و با تلاش‌های صورت گرفته، دو ماه اخیر ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص عمرانی صورت گرفت و رهبر معظم انقلاب با ۱۰ درصد صندوق توسعه ملی موافقت فرمودند تا برای بخش عمرانی دولت هزینه شود و این کمک می‌کند تا عملکرد عمرانی بهتری در تولید و اشتغال داشته باشیم.

خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره کالابرگ الکترونیکی بیان کرد: این موضوع مشکلی در زمینه تامین مالی ندارد و با توجه به اینکه جمعیت زیادی از کشور را در بر میگیرد، دولت می‌بایست از نظر زیرساخت فنی مطمئن می‌شد؛ تغییر مدیریت در وزارت کار در اجرای این پروژه تأخیر انداخت، ولی وزارت کار اجرای آزمایشی دیگری را در یکی از استان‌های جنوبی در برنامه دارد و گفتند بعد از این اجرا، برای اجرا در سراسر کشور اقدام خواهیم کرد. این دوره آزمایشی حداکثر تا یک ماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن، نتیجه اعلام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بعد از ۳۳ تازه رسیدیم به کوپن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید