یکی دیگر از زیباترین استان‌های ایران، استان زنجان می‌باشد که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان چشمه علی بلاغی می‌باشد که در دل ابهر واقع شده است.

سفری خازه‌انگیز به چشمه علی بلاغی

سلام نو - سرویس گردشگری: چشمه علی بلاغی یکی از چشمه‌های شهرستان ابهر در جاده ابهر به قیدار است. این چشمه که در هر ثانیه ۱۰ لیتر آبدهی می‌کند. این چشمه که از جاهای دیدنی ابهر به شمار می‌رود، از نظر مذهبی ارزش زیادی برای افراد محلی دارد و بسیاری از افراد برای برطرف کردن حاجات خود به سراغ این چشمه می‌روند.

سفری خازه‌انگیز به چشمه علی بلاغی

ساختار و جاذبه‌های گردشگری چشمه

این چشمه در سمت جنوب ابهر در دامنه ملا داغی و ارتفاع حدود ۷۰۰ متری از سطح جاده قرار گرفته است و روستاهای چالچوق و چشین در اطراف آن قرار دارند. آب این چشمه که از دامنه کوه بیرون می آید حجم زیادی در حدود در هر ثانیه ۱۰ لیتر دارد و در فصول مختلف به یک اندازه جاری است. گرداگرد این چشمه را طبیعتی زیبا و سرسبز فرا گرفته است که همین موضوع سبب رفتن مردم به این منطقه می شود. در قسمت شرقی این چشمه غارهای مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها زگیل نامیده می شود. این غار در حدود صد متر طول دارد ولی این منطقه هنوز به طور کامل کاوش نشده است، به همین خاطر احتمال می دهند که غارهایی بزرگ تر از این هم در آن وجود داشته باشد. همچنین این غار از سنگ های رسوبی تشکیل شده و وجود آب نیز مزید بر علت است. لازم به ذکر این نکته است که آب این چشمه بسیار گواراست و از آن برای کشاورزی و باغدار ینیز استفاده می کنند. گرداگرد دشتی که این چشمه در آن قرار دارد را کوه های سر به فلک کشیده فرا گرفته است.

سفری خازه‌انگیز به چشمه علی بلاغی

نحوهدسترسی به چشمه علی بلاغی

برای اینکه از این چشمه دیدن کنید باید راهی شهرستان ابهر شوید و زمانی را در این منطقه به سر ببرید. برای این سفر می توانید بلیط اتوبوس ابهر را به صورت آنلاین تهیه کنید و پس از رسیدن به شهر ابهر راهی روستای علی بلاغی شوید. اگر هم با خودرو شخصی می خواهید به این محوطه بروید باید در جاده ابهرر به قیدار قرار بگیرید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید