ایران آبشارهای بسیار زیبایی را در خود دارد. یکی از این آبشارهای بسیار زیبا آبشار بیشه می‌باشد که با ارتفاع 48 متر در دل شهر درود در استان لرستان واقع شده است.

آبشار بیشه؛ ارتفاع 48 متر در دل درود

سلام نو-سرویس گردشگری:لرستان، استانی خوش آب‌وهوا و سرسبز در غرب ایران است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی را در خود جای داده است. قلعه‌ی باشکوه «فلک الافلاک»، غار تاریخی «کَلماکَره» در شهرستان پل دختر، دشت «لاله‌های واژگون» الیگودرز و دریاچه‌ی «گهر» دورود از جمله جاذبه‌ های گردشگری لرستان است.این استان همچنین به داشتن آبشارهای زیبا و تماشایی شهره است و بیش از ۵۰ آبشار کوچک و بزرگ را در خود جای داده است. آبشار «آب سفید»، «نوژیان»، «چکان» و «وارک» از جمله آن‌ها است. اما یکی از معروف‌ترین آبشارهای لرستان، آبشار «بیشه» است که از جاهای دیدنی دورود به شمار می‌رود و در ۳۵ کیلومتری این شهر قرار دارد.

آبشار بیشه؛ا ارتفاع 48 متر در دل درود

آبشار بیشه کجاست؟

آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای استان لرستان است که در منطقه‌ای کوهستانی و در دامنه‌های رشته کوه زاگرس جای گرفته است. این آبشار در شهرستان دورود قرار دارد. دورود از شمال با شهرستان سربند و از شمال غربی با بروجرد همسایه است، از شرق نیز به ازنا، از جنوب به الیگودرز و از غرب به شهرستان خرم‌آباد منتهی می‌شود.آبشار بیشه در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود، در دهستان سپید دشت و در روستای به همین نام قرار دارد. فاصله‌ این آبشار تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است. در شرق بیشه تپه‌های کلاه‌کوه و در شمال آن کوه «ازگن» وجود دارد. راه‌آهن تهران–خوزستان نیز از نزدیکی این مکان عبور می‌کند.

معرفی روستای بیشه

آبشار بیشه از مناطق گردشگری طبیعی در لرستان است که به‌عنوان چهل‌وهشتمین اثر ملی در اسفندماه ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است. این آبشار از ترکیب چند آبشار کوچک تشکیل شده است که از میان کوه و درختان به‌سمت پایین سرریز می‌شود و در نهایت به رودخانه‌ دائمی و پر آب لرستان، یعنی سزار می‌ریزد. ارتفاع این آبشار تا نقطه‌ برخورد به زمین حدود ۴۸ متر و تا رسیدن به رودخانه ۱۰ متر است. عرض تاج آبشار نیز ۲۰ متر است.این آبشار در نزدیکی جنگل‌های پهناور بلوط و روستای زیبای بیشه قرار دارد و گذر ریل قطار از میان این طبیعت بکر چشم‌انداز دل‌نوازی را ایجاد کرده است. آب‌وهوای خنک و با طراوات منطقه و سرسبزی درختان و کوه‌های تماشایی آن این مکان را جذاب و دیدنی کرده است. در بالای آبشار، روبه‌روی ایستگاه، چشمه‌های پر آب متعددی وجود دارد که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه‌کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند.پس از بازدید از آبشار بیشه می‌توانید سری به روستای بیشه نیز بزنید. روستای بزرگ بیشه در مجاروت آبشار قرار دارد و اهالی روستا ارتباطی نسبتاً نزدیک با اهالی شهرهای اطراف و مسافرانی دارند که برای بازدید از این آبشار به روستا سفر می‌کنند. این روستا میزبان یکی از زیباترین آبشارهای ایران است.

آبشار بیشه؛ا ارتفاع 48 متر در دل درود

کی بروم؟

بدون شک فصل بهار و طراوت و سرسبزی این فصل بهترین زمان برای رفتن به بیشه و دیدن این آبشار زیبا در دل طبیعت است. همچنین در فصل پاییز به‌دلیل رنگارنگی درختان، این مکان زیبایی خاصی دارد و محو تماشای مناظر چشم‌نواز آن خواهید شد. در زمستان نیز یخ زدن آبشار صحنه‌ای دل‌نواز را ایجاد می‌کند و دیدن آن در این زمان خالی از لطف نیست.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید