رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس اعلام کرد که قرار است ۱۰ نفر از بدهکاران مالیاتی در کشور معرفی شوند.

معرفی ۱۰ نفر از بدهکاران اصلی مالیاتی در کشور

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با اشاره به اعلام اسامی بدهکاران بانکی و بدهی مالیاتی کلان در کشور اظهار کرد: قرار است ۱۰ نفر با بدهکاری مالیاتی بالا معرفی شوند، درخصوص بدهکاری‌های بانکی هم اقداماتی داشتیم و بانک‌ها گزارش‌های خود را ارسال کردند بعضی از این افراد بیش از ۲۰ سال مالیات پرداخت نکرده‌اند و اگر مالیات خود را پرداخت نکنند از ابزارهای مختلف استفاده خواهیم‌ کرد.

نصرالله پژمانفر در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شهری مشهد اشاره کرد و افزود: جریانات رانتی به بهانه توسعه شهر اتفاقات ناگواری را در کمربند جنوبی مشهدرقم زدند که خوشبختانه جلو آن گرفته شد.

پژمانفر افزود: به‌شدت مخالف بلندمرتبه‌سازی در این منطقه از شهر هستیم، لذا با تصمیمات ملی که صورت گرفته شد، دیگر چیزی به‌عنوان کمربند جنوبی و مسیر تردد خودرو نخواهیم داشت و اگر اتفاقی بیفتد جلو بازگشایی آن را خواهیم گرفت.

مداخلات دولت کارها را پیچیده کرده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آب مشهد اشاره و تصریح کرد:سیاست‌های غلط در حوزه آب باعث شده دشت مشهد با بحران جدی روبه‌رو شود که به همین منظور کارگروهی در حوزه دشت مشهد شکل گرفته است. در حوزه «کشف‌رود» مشهد نیز شهرداری باید به‌سرعت نسبت به راه‌اندازی تصفیه‌خانه اقدامات خود را انجام دهد. امروز مداخلات دولت در کارهای مختلف نه تنها بهتر نکرده بلکه کارها را پیچیده کرده و موضوع آب هم یکی از همین مسائل است.

نماینده مردم مشهد و کلات هشدار داد: با توجه به شرایط موجود وضعیت تابستان مشهد، تابستان سختی پیش‌رو خواهد بود. با ترکمنستان گفت‌وگو شده تا از سد دوستی برداشت کمی داشته باشند و مابه‌ازای آن خدمات دیگری ارائه خواهیم داد.

نصرالله پژمانفر گفت: مسائل کشف‌رود باید به‌صورت شفاف به مردم اعلام شود و اگر کوتاهی صورت بگیرد از طریق کمیسیون اصل۹۰ به‌عنوان کوتاهی استانداری ورود خواهیم کرد. چرا که کشف رود امنیت غذایی مردم مشهد را تهدید می‌کند و استانداری باید با جدیت ورود پیدا کند و تا امروز به‌دلیل عدم ارائه گزارش رسمی کشف‌رود تخلف کرده است.

آخرین وضعیت تحقیقات از استانداری خراسان رضوی

پژمانفر درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از استانداری خراسان رضوی نیز اظهار کرد: یکی از حقوق نمایندگی نظارت است که می‌تواند در قالب سوال یا تحقیق و تفحص باشد. این موضوع توسط چند نفر از نمایندگان استان در مجلس مطرح شده است در این تحقیق و تفحص همه نمایندگان مشارکت نداشتند. البته من در جریان جزئیات آن نیستم و هنوز تیم بررسی انتخاب نشده است.

وی بیان کرد: جای تاسف است که مسئولین استان نتوانستند حمایت داشته باشند از فوتبال و تیمی که روشن بود در آستانه فروپاشی است از دست کسی که با روحیات جوانان ما بازی کرد ورود پیدا نکردند. ورزش برای مسئولان اجرایی اولویت نبود و هم وزارت‌خانه و هم مسئولین محلی کوتاهی کردند. ضعف مدیریت در حوزه ورزش استان خراسان رضوی نمایان است و این وضعیت نابسامان را ایجاد کرده است. استانی مانند خراسان رضوی و مشهد با توجه به منابعی که دارد یک تیم فوتبال ندارند در همین راستا در کمیسیون اصل نود شکایتی از ورزش خراسان رضوی داریم که در دست بررسی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همواره آثار سوء تلویزیون‌های خانگی، گیم‌بازی‌های رایانه‌ای و رسوبات ذهنی که در بچه‌های ما شکل گرفته هشدار داده بودیم، بیان کرد: این اتفاقاتی که درجامعه رخ می‌دهد برای امروز نیست، بلکه مربوط به گذشته است که امروز شاهد رونمایی آن هستیم. برای حل این مسئله یکسان باید پیش برویم و رویکرد دیگر اینکه با افرادی که با سرویس‌های جاسوسی ارتباط دارند برخورد امنیتی کنیم. اما درصد قابل‌توجهی از افراد که در خیابان نیامدند و آسیب خورده‌های این تجمعات هستند باید با رویکرد فرهنگی زمینه‌سازی کرد و پاسخ داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید