مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به صورت استعفا داد و طرح این استعفا مورد موافقت وزیر اقتصاد قرار گرفت.

رئیس سازمان بورس استعفا داد / چه کسی جایگزین مجید عشقی می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر روابط عمومی سازمان بورس گفت: در پی استعفای کتبی عشقی از ریاست سازمان بورس، امروز شورای عالی بورس آن را بررسی می کند.

هادی سلیمی‌زاده افزود: مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت کتبی استعفای خود را نوشته و این مسئله امروز در جلسه شورای عالی بورس بررسی می‌شود.

وی به فارس گفت: برخی از موارد از جمله مخالفت با برخی پیشنهادهای سازمان بورس برای گنجاندن در لایحه بودجه سال آینده مبنی بر حمایت از بازار از جمله دلایل این استعفا اعلام شده است.

ریاست سازمان بورس از سال ۹۹ به این سو ثبات آن چنانی نداشته و از آن موقع تاکنون ۴ نفر به ریاست این سازمان منصوب شده که با استعفا کنار رفتند. در حال حاضر با احتساب سهام عدالت حدود ۷۵ درصد جمعیت کشور در بورس حضور دارند و این سازمان نیاز به ثبات مدیریتی و مقررات مرتبط با بازار دارد.

موافقت وزیر اقتصاد با استعفای رئیس سازمان بورس

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با طرح استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس در جلسه امروز شورای عالی بورس موافقت کرده است.

همچنین بر اساس گزارش تسنیم، صبح امروز خبرهایی در خصوص استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس مطرح شد. پیگیری ها نشان می دهد، وزیر اقتصاد با طرح این استعفا موافقت کرده است.

جلسه شورای عالی بورس برای تعیین رئیس جدید سازمان بورس ساعت ۱۰.۳۰ دقیقه امروز دوشنبه آغاز می‌شود. در این جلسه در باره انتصاب محمد رضوانی فر، مدیرعامل اسبق شستا به عنوان رئیس جدید سازمان بورس تصمیم گیری خواهد شد.

برخی از موارد از جمله مخالفت با برخی پیشنهادهای سازمان بورس برای گنجاندن در لایحه بودجه سال آینده مبنی بر حمایت از بازار از جمله دلایل استعفای عشقی اعلام شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید