وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که این کشور دو سامانه پدافندی و دو سامانه موشکی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

فرانسه به دنبال ارسال ۲ سامانه دفاع هوایی به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه خبر داد که این کشور دو سامانه دفاع هوایی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وی که با یک نشریه فرانسوی مصاحبه می‌کرد، گفت: «فرانسه دو سامانه دفاع هوایی کروتال و دو سامانه پرتاب راکتی چندگانه به اوکراین ارسال خواهد کرد».

لکورنو اضافه کرد که فرانسه پیشتر نیز ۱۸ سامانه موشکی هوویتزر و ۵۵۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده و این کشور به پنجمین کمک کننده اوکراین به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، در حالی که نزدیک به ۱۰ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد، آمریکا از ابتدای جنگ تا کنون ۸۸ هزار تن تسلیحات به اوکراین ارسال کرده است.

بر اساس داده‌های وزارت خارجه آمریکا، ارزش کمک‌های واشنگتن به اوکراین تا کنون به ۲۱ میلیارد و پانصد میلیون دلار رسیده است.

آمریکا طی این ۱۰ ماه بیش از ۲۳۰ سامانه توپخانه‌ای به اوکراین داده است که شامل ۱۴۲ توپ ۱۵۵ میلیمتری هوویتزر و ۳۶ توپ ۱۰۵ میلیمتری هویتزر می شود. واشنگتن همچنین تا کنون ۳۸ سامانه هایمارس به اوکراین ارسال کرده است.

واشنگتن در این مدت ۱۰ هزار و ۲۰۰ مسلسل و تپانچه به اوکراین ارسال کرده و ۷۰ میلیون فشنگ برای سلاح‌ سبک به اوکراینی‌ها داده است.

هواپیماهای باری و نظامی در این مدت، ۸۷۸ پرواز از آمریکا به اروپا برای حمل تسلیحات آمریکا انجام داده‌اند. همچنین ۴۸ کشتی باری در ۱۰ ماه گذشته اقدام به حمل و انتقال تسلیحات به اروپا کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید