ممکن است در رحم یا سینه زنان، توده­ هایی رشد کنند. روش­ های خانگی نیز برای معاینه این کیست­ ها وجود دارد. کیست ممکن است بی خطر باشد و یا در مواردی بسیار خطرناک باشد.

تشخیص و درمان بیماری­های زنان در کلینیک بانو تهران

امروزه با افزایش اهمیت بهداشت­ های فردی و جنسی، خانم­ها بیشتر از قبل به سلامت خود اهمیت می­ دهند. به همین خاطر خانم­ ها برای مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات به دنبال کلینیک ­های زنان هستند. اگر شما هم دنبال کلینیک زنان هستید، کلینیک بانو تهران، مکانی تخصصی را برای پیشگیری و درمان اختلالات زنان به وجود آورده است تا سلامتی را به شما هدیه دهد.

در کلینیک بانو، به مسائلی مانند بارداری، مراقبت­ های زمان بارداری، ناباروری، ناهنجاری­ های دستگاه تناسلی و ادراری، سرطان­ های مختلف، جراحی زنان، عفونت­ های مقاربتی و اختلالات مادرزادی پرداخته می­ شود. تشخیص و پیدا کردن بهترین درمان، از وظایف متخصص زنان است.

خانم­ ها در طول عمر خود ممکن است با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم کنند. به همین دلیل لازم است، طیف مشکلات خاص جنس خود را بشناسند و روش ­های پیشگیری و درمان را نیز بدانند. اما این مشکلات چه هستند و چه کسی می ­تواند بیشترین کمک را به ایشان کند؟

بانوان برای رسیدگی به مشکلات زنانه خود باید به پزشک زنان مراجعه کنند. پزشک زنان متخصص بالینی است که در جهت پیشگیری و درمان بیماری­ های زنان فعالیت دارد. پزشک زنان با آگاهی بخشی به مردم، به خصوص قشر زنان، مهم ­ترین گام­ را برای سلامت جامعه زنان برمی­ دارد.

مراقبت­ های زمان بارداری

معاینات منظم دوران بارداری، از مهم­ ترین گام­ هایی است که خانم­ ها در طول زمان حاملگی، باید به آن توجه کنند. معاینات هفته به هفته دوران بارداری باید زیر نظر پزشک متخصص زنان انجام شود.

برای تکمیل ارزیابی معاینات، دکتر دستور انجام چند آزمایش مختلف می­­ دهد. این آزمایشات برای سلامت جنین و مادر بسیار ضروری هستند. آزمایش خون یکی از همین آزمایشات است. آزمایش خون برای بررسی میزان آهن خون مادر، وجود یا عدم وجود بیماری­ های عفونی و شمارش تعداد گلبول­ های سفید و قرمز خون لازم است.

سونوگرافی از دیگر روش­ های رایج است. در سونوگرافی، پزشک وضعیت رشدی و تکاملی جنین را ارزیابی می­ کند. همچنین به بررسی وضعیت قرارگیری جنین در رحم و شرایط محیطی رحم نیز توجه می­ شود. سونوگرافی در مقاطع مختلف بارداری به شکلی منظم انجام می ­شود.

تشخیص و درمان بیماری­های زنان در کلینیک بانو تهران

عفونت ­های مقاربتی

بیماری­ های مقاربتی زنان از طریق هرگونه تماس جنسی قابل انتقال است. بسیاری از این بیماری ­های هیچ علامتی ندارند اما در آزمایش خون مشخص می­ شوند. از جمله علامت­ های شایع STD ها مشاهده جوش یا زگیل، خارش و سوزش ناحیه تناسلی و درد است. ممکن است در مواردی ترشحاتی غیرعادی نیز دیده شود.

اگر این مشکلات پیگیری نشود، ممکن است در باروری اختلالاتی ایجاد کنند و یا در مواردی وخیم ­تر، احتمال سرطان را افزایش بدهند. به همین منظور، مراجعه زودهنگام به پزشک، از مشکلات بعدی جلوگیری می ­کند.

انواع کیست و سرطان­ ها

ممکن است در رحم یا سینه زنان، توده­ هایی رشد کنند. روش­ های خانگی نیز برای معاینه این کیست­ ها وجود دارد. کیست ممکن است بی خطر باشد و یا در مواردی بسیار خطرناک باشد. با انجام سونوگرافی، کیست شناسانی می­ شود تا تصمیمات بعدی توسط پزشک اتخاذ شود. جراحی یکی از روش­ های رایج برای برداشتن کیست ­های بزرگ است.

کیست ممکن است باعث بروز اختلالات قاعد­­گی، خونریزی و دردهای مقطعی شدیدی شود. حتی ممکن است کیست­ ها منجر به بروز سرطان­ های مختلف می ­شوند. سرطان­های زنان از حالتی خفیف تا شدید دسته­ بندی می­شوند. این اختلال ممکن است در هرجایی از بدن زنان شکل گیرد. در صورت بروز چنین مشکلاتی حتما به پزشک متخصص زنان در کلینیک بانو تهران مراجعه کرده و دلیل آن را جویا شوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید