هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا مدعی شد که واشنگتن بدنبال ایجاد یک ساختار یکپارچه دفاع هوایی و دریایی در خاورمیانه است.

 آمریکا: تنش‌ها در خاورمیانه رو به افزایش است
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «برت ماک گورک» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا در کنفرانس سالانه «گفت و گوی امنیتی منامه» در بحرین، با این ادعا که تنش‌ها در خاورمیانه رو به افزایش است، گفت: آمریکا در تلاش است تا ساختار یکپارچه دفاع هوایی و دریایی در خاورمیانه را پایه‌گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی افزود: واشنگتن بر روی بازدارندگی تهدیدهای قریب الوقوع در منطقه استراتژیک غنی از منابع انرژی (خاورمیانه) متمرکز است.

مک گورک ادامه داد: آمریکا اکنون مجدانه در حال کار برای ایجاد یک ساختار یکپارچه دفاع هوایی و دریایی در این منطقه است.

هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا افزود: چیزی که مدت‌ها درباره آن صحبت می‌کردیم اکنون از طریق مشارکت‌های نوآورانه و فناوری‌های جدید در حال اجراست.

پیشتر ژنرال «مایکل کوریلا» فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا دیروز (شنبه) در کنفرانس یاد شده اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا تا سال آینده میلادی بیش از ۱۰۰ شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از دور) را در آب‌های خلیج فارس مستقر خواهد کرد تا تهدیدات دریایی را دفع کند.

به نوشته روزنامه الایام بحرین، ماک گورک در سخنان خود کنفرانس گفت وگوی امنیتی منامه همچنین مدعی شد که "حملاتی ایرانی علیه اهدافی حیاتی در داخل عربستان - که برای اجرای آن در دو هفته پیش برنامه ریزی شده بود- با همکاری و تبادل اطلاعات بین واشنگتن و ریاض خنثی شد."

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید