سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت اصلاحات افزایش حقوق کارمندان و مابه التفاوت مهرماه در حقوق آبان خبر داد.

افزایش حقوق کارمندان از چه تاریخی اعمال خواهد شد؟

به گزارش سلام نو، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جداول بودجه امسال دیر هنگام و در مردادماه به دولت ابلاغ شد و از این جهت، بررسی دو مرحله ای این لایحه در مجلس، یکپارچگی برنامه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند.

وی درباره طرح مجلس برای بررسی دو مرحله‌ای بودجه‌های سالانه کشور، گفت: وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود، ملزم به اجرا هستیم و باید تبعیت کنیم.

میرکاظمی به کار مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در طرحی درخواست کرد تا با مشارکت و همراهی دولت، آن را پیش ببرند و ما هم این کار را کردیم و با توجه به همکارهای نزدیک تلاش می‌کنیم تا به نقطه نظر مشترک برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: نمایندگان در طرحی دوفوریتی خواستند تا روند بررسی لایحه بودجه به صورت دومرحله‌ای باشد که مرحله نخست تبصره ها و مرحله دوم جداول بررسی شود؛ ما ارسال جداول بودجه به مجلس را به صلاح نمی دانیم، زیرا مردادماه امسال جداول بودجه ۱۴۰۱ به دولت ابلاغ شد و از این جهت جمع کردن یکپارچگی برنامه‌های دولت دچار مشکل می‌شود.

میرکاظمی اظهار امیدواری کرد که مجلس مراعات لازم را داشته باشد زیرا آنچه در دولت برای بودجه بسته می شود، دارای نظم و یکپارچگی است و نباید دچار بخشی نگری و سلیقه های سیاسی و بخشی شود.

او چندی پیش اعلام کرد که لایحه بودجه ۱۴۰۲ اول آذرماه به مجلس می رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه با توجه به ابلاغ افزایش حقوق کارمندان آیا بودجه آن هم برای پرداخت تامین شده است، پاسخ مثبت داد و گفت: از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و ما به التفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می شود. همچنین قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ۱۶ آبان در نامه ای از محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابلاغ شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید