یک رسانه عرب زبان به جدیدترین تحول رخ داده در روابط میان ایران و مصر پرداخت.

نزدیکی ایران و مصر در گفتگوهای غیرعلنی / تحول در روابط تهران و قاهره

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، العربی الجدید در گزارشی آورده است: در برهه اخیر در تازه‌ترین گام غیر علنی برای بهبود روابط ایران و مصر، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران، با ژنرال عباس کامل، رئیس سازمان امنیت عمومی مصر در قاهره دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، منابع بلندپایه مصری خبر دادند که عباس کامل در این دیدار بر موضع ثابت مصر درباره خودداری از پیوستن به هرگونه پیمان سیاسی یا نظامی علیه ایران تأکید کرد.

این منابع گفته‌اند که مقام ایرانی نیز در این دیدار بر تمایل کشورش به برقراری روابط دوستانه با قاهره و افزایش ابعاد همکاری و انتقال روابط دو کشور به چشم‌اندازهای گسترده‌تر در راستای امکانات دو کشور تأکید کرد.

او همچنین توافق درباره سازوکارهای مشخصی برای تسهیل گردشگری دینی شهروندان ایرانی به مصر را خواستار شد.

در این دیدار همچنین مواضع مصر درباره نقش ایران در پرونده‌های مصر و یمن بررسی شد و مصر پیشنهاد بر عهده گرفتن نقش واسطه برای تمدید آتش‌بس در یمن را مطرح کرد.

نقش ایران در پرونده نوار غزه و روابط ایران با گروه‌های مقاومت فلسطینی از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

سلاجقه در این دیدار پیام شفاهی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، را به رئیس سازمان اطلاعات مصر ابلاغ کرد.

العربی الجدید نوشت: این دیدار از اهمیت بسزایی از حیث زمان آن برخوردار است به ویژه در شرایطی که کشورهای حوزه خلیج فارس در مسیر گفتگو با تهران حرکت می‌کنند. سلاجقه روز پنج‌شنبه در قاهره با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز دیدار کرده بود.او همچنین سه شنبه گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی مسجد رأس الحسین در مرکز قاهره را زیارت کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید