در پی یورش تروریست‌های داعش به مقر ارتش عراق در شمال استان کرکوک چهار نظامی کشته شدند.

حمله تروریست‌های داعش به مقر ارتش عراق/ ۴ نفر کشته شدند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک منبع امنیتی عراقی از یورش صبح امروز تروریست‌های داعش به مقر ارتش عراق در شمال شرق استان کرکوک خبر داد.

او به خبرگزاری فرانس پرس گفت که این حمله در ساعت پنج صبح در جاده «قره اهنجیر» به «روخناوه» رخ داد و چهار کشته از نیروهای ارتش در پی داشت. منطقه‌ای که مورد نزاع اربیل و بغداد است و شرایط امنیتی بی ثباتی دارد.

این منبع امنیتی عراق همچنین گفت که دولت اقلیم کردستان و بغداد هنوز بر سر مدیریت امنیتی این منطقه به توافق نرسیده‌اند، از این رو شمال کرکوک به منطقه مناسبی برای فعالیت تروریست‌های داعش و همچنین عناصر پ.ک.ک تبدیل شده است. به طوریکه عناصر داعش هر از گاهی به مواضع ارتش و پیشمرگه حمله کرده و سپس به مناطق کوهستانی فرار می‌کنند.

همچنین حضور عناصر پ.ک.ک در این منطقه، با حملات پهپادی ارتش ترکیه همراه شده است. ماه گذشته چندین فروند پهپاد ترکیه اعضا و خودروهای پ.ک.ک را هدف قرار دادند.

به گفته این منبع امنیتی عراقی، حمله صبح امروز تروریست‌های داعش به مقر ارتش در حالی بود که پایگاه نیروهای پیشمرگه در یک کیلومتری آن قرار داشت.

با این وجود به لطف عملیات‌های پاکسازی ارتش و الحشد الشعبی و دیگر نهادهای امنیتی عراقی، فعالیت تروریست‌های داعش در دیگر مناطق به طرز چشمگیری کاهش یافته است، تا جایی که ارتش عراق پس از ۲۱ سال آماده می‌شود تا امنیت شهرها را به پلیس واگذار کرده و خود به پادگان‌ها باز گردد. السودانی نخست‌وزیر عراق نیز چندی پیش دستور داد تا بازرسی‌های امنیتی در ورودی ادارات و سازمان‌ها پایان یابد.

پایان پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید