جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، به شهادت کیان پیرفلک کودک ۱۰ ساله‌ای که در حمله تروریستی روز چهارشنبه در شهر ایذه به شهادت رسید، واکنش نشان داد.

آمریکا به شهادت «کیان پیرفلک» واکنش نشان داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه دخالت‌های آشکار واشنگتن در امور ایران تلاش کرد به بهانه ابراز همدردی با خانواده کودک کشته شده در جریان حمله تروریستی ایذه به ناآرامی‌ها در کشورمان دامن بزند.

پیام توییتری جیک سالیوان به فوت کیان پیرفلک

درحالی‌که سیاست‌های مداخله‌جویانه و تفرقه‌افکنانه واشنگتن در خاورمیانه اصلی‌ترین دلیل ظهور و توسعه تروریسم در منطقه و جهان به شمار می‌آید و آمریکا و متحدانش همواره هدایت ترویست‌ها را در دست دارند، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با خانواده کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله‌ای که در حمله تروریستی روز چهارشنبه در شهر ایذه جان خود را از دست داد، ابراز همدردی کرد.

سالیوان در ادامه پیام خود نوشت که آمریکا به تلاش‌ها برای پاسخگو کردن (عاملان) مرگ بی‌معنای کیان و بسیاری دیگر از ایرانیان شجاع ادامه خواهم داد.

از زمان فوت مرگ مهسا امینی دختر ۲۱ ساله ایرانی هنگام بازداشت در گشت ارشاد ناآرامی‌های در واکنش به این حادثه در برخی شهرهای ایران شکل گرفته است که بسیاری از مقامات غربی و به‌ویژه آمریکا تلاش کرده‌اند با سوءاستفاده از این موضوع و با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان به این ناآرامی‌ها دامن بزنند.

این کشورها با دستاویز قرار دادن حقوق بشر و به خصوص موضوع حقوق زنان ، درحالی‌که خود ناقضان بزرگ این قوانین به شمار می‌آیند، ایران را به نقض حقوق بشر و آزادی بیان متهم و به تازگی نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل به بهانه آنچه برخورد خشونت‌آمیز با معترضان در ایران عنوان شده، قطعنامه‌ای را علیه کشورمان تصویب کرده است.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه در پی ورود یک تیم تروریستی به بازار مرکزی ایذه در ساعت ۱۷:۳٠ و تیراندازی به سمت مردم و بسیجیان، در ابتدا ۴ نفر شهید و ۵ نفر زخمی شدند که پس از دقایقی تعداد شهدا به ۵ نفر و مجروحان به ۱۰ نفر رسید. همچنین ساعتی بعد از وقوع حادثه یکی از دو مجروح این حادثه که به دلیل وخامت حال به بیمارستان اهواز منتقل شده بود، جان خود را از دست داد و تعداد شهدای حادثه تروریستی ایذه به شش نفر رسید.

گفته می شود تروریست ها سوار بر دو موتورسیکلت بودند. در نتیجه این اقدام جنایت‌کارانه یک کودک به نام کیان پیرفلک جان خود را از دست داد که ناراحتی شدید مردم ایران را نیز در پی داشت.

سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در پی این حادثه تروریستی و شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان ایذه اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: بدین وسیله به اطلاع امت شهیدپرور خوزستان می‌رساند گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سوء استفاده از التهاب ایجاد شده در شهرستان ایذه با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند در این بین پنج تن شهید و ۱۰ نفر زخمی شدند.

سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در ادامه ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شهرستان ایذه، به‌ویژه خانواده مکرم آن عزیزان تاکید کرد که از خداوند متعال علو درجات برای روح آن شهدای بزرگوار و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید