وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای درخصوص حملات تروریستی اخیر اعلام کرد که برای پاسداشت ایران مقتدر و مستقل همه ظرفیت دیپلماتیک خود را به کار می‌بندیم.

بیانیه تند وزارت خارجه درباره حملات تروریستی ایذه، اصفهان و مشهد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حملات تروریستی در ایذه، اصفهان و مشهد بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر، ملت شریف ایران و جامعه بین المللی، شاهد اقدامات مجرمانه گروهی از تروریست های بیرحم علیه شهروندان بیگناه و مدافعان امنیت ایران عزیز در شهرهای ایذه، اصفهان و مشهد بودند.

در این حملات تروریستی متأسفانه تعدادی از هموطنان عزیز ما و در میان آنها زنان و کودکان معصوم به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند.

وزارت امور خارجه حملات شوم تروریستی را قویا محکوم کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این حملات شوم تروریستی را قویا محکوم کرده و شهادت هموطنان عزیز را به آحاد مردم عزیز ایران به خصوص خانواده های داغدار شهیدان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می کند.

بدون تردید، سکوت عامدانه مروّجان خارجی آشوب و خشونت در ایران در برابر آشکارترین عملیات تروریستی در چند شهر ایران، پیامدی جز تشویق تروریستها و تقویت تروریسم در گستره گیتی ندارد.

کشتارهای کور تروریستی دو روز گذشته در شهرهای ایذه، اصفهان و مشهد که پس از حمله مشابه اخیر به زائران و نمازگزاران حرم حضرت شاهچراغ شیراز اتفاق افتاد، کماکان مؤید این امر است که چگونه دشمنان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف و بزرگ ایران، ماهیت جنایتکارانه خود را پشت نقاب دروغین دلسوزی برای مردم و فرزندان این کشور پنهان می کنند.

از منظر مقررات و هنجارهای بین المللی، تروریسم در هر شکل و زمان و مکان محکوم است و لذا وظیفه جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی مسئول است تا با محکوم کردن اقدامهای تروریستی اخیر در ایران، اجازه ندهند حریم ایمن برای خشونت‌طلبان و جریانهای افراطی که تداوم زیست آنها در ترویج ناآرامی، نفرت‌پراکنی، تنش، آشوب و اغتشاش است، ایجاد شود.

در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران، براساس موازین حقوق بین الملل و منطبق با قوانین و مقررات خود، حق خویش را برای پیگیری حقوقی و قضایی اقدامات تروریستی ارتکابی توسط تروریستها و دولتهای حامی آنها محفوظ می داند.

دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، در تکمیل تلاش های شبانه روزی دستگاه ها و نهادهای حافظ نظم و امنیت کشور، در انجام مسئولیت های خود در عرصه سیاست و روابط خارجی برای پاسداشت ایران مقتدر و مستقل و حمایت از حقوق ملت، همه توان و ظرفیت دیپلماتیک خود را بکار می بندد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید