در حالی که قطر با هدف نشان دادن پیشرفت سریع شهر دوحه این رویداد را برگزار می‌کند، انتظار دارد این رویداد بین‌المللی ۱۷میلیارد دلار به اقتصادش اضافه کند.

درآمد کشور قطر از برگزاری جام جهانی قطر چقدر است؟
به گزارش سلام نو، دوحه برای جام جهانی رقمی در حدود ۲۲۰ تا ۲۵۰میلیارد دلار هزینه کرده است. این رقم در مقایسه با رویدادهای پیش از آن به شکل انفجاری افزایش یافته است. این رقم در مقایسه با جام جهانی روسیه ۲۰برابر بیشتر است. بر اساس بررسی‌ها، این مبلغ تنها برای ساخت ورزشگاه‌ها به‌کار گرفته نشده، بلکه حدود ۱۰۰هتل جدید ساخته شده، بنادر، فرودگاه‌ها و حمل‌ونقل مدرن شده و حتی شهر جدید با ظرفیت ۲۵۰هزار نفر به‌وجود آمده است. درنتیجه می‌توان گفت، قطر با برگزاری جام جهانی چهره خود را مدرن کرده تا در رقابت با شهرهای در حال توسعه خلیج‌فارس، یک گام بلند بردارد.

در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد با وجود اینکه اقتصاد جهانی تا حد زیادی از آثار بحران رکودی کرونا فاصله گرفته است،‌ برآوردها از درآمد آتی قطر از برگزاری جام جهانی تحت تاثیر این عامل قرار گرفته است. درحالی‌که قطر با هدف نشان دادن پیشرفت سریع شهر دوحه این رویداد را برگزار می‌کند، انتظار دارد این رویداد بین‌المللی ۱۷میلیارد دلار به اقتصادش اضافه کند که از پیش‌بینی‌های قبلی در سطح پایین‌تری قرار دارد. این کاهش درآمد احتمالی به دنبال فشارهای اقتصادی در کشورهای پیشرفته به وجود آمده است که بر مخارج هوادارانی که به این کشور سفر می‌کنند اثر منفی خواهد گذاشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید