«مایکل بری» سرمایه‌گذار و پیش‌بینی‌کننده مشهور، به دنبال سقوط صرافی FTX و متزلزل‌شدن کریپتو، سرمایه‌گذاری در طلا را به عنوان یک دارایی مترقی توصیه کرد.

بهترین زمان برای خرید طلا چه موقع است؟ + الان طلا بخریم؟

به گزارش سلام نو؛ سرمایه‌گذار مشهور «The Big Short» طلا را ارزیابی کرد و اظهار داشت که اکنون پس از ماجرای سقوط FTX و تزلزل کریپتو، زمان صعود فلز زرد گرانبها فرا رسیده است.

بری که صندوق تامینی Scion Asset Management را اداره می‌کند، پیشتر به‌خاطر تشخیص زودهنگام بحران وام مسکن و ثروتمندشدن در برابر حباب مسکن ایالات متحده به شهرت رسیده است. به علاوه در سال ۲۰۱۹، این سرمایه‌گذار با خرید سهام گیم‌استاپ (GameStop) میلیون‌ها دلار به دست آورد که البته بسیار قبل از آن، سهام Reddit را نیز تحت کنترل خود گرفت.

جالب است که بری به ندرت در مورد طلا اظهار نظر می‌کند، و این امر باعث شده تا بیانات اخیر برای معامله‌گران بسیار منحصر به فرد باشد. به گفته بری، هرج و مرج کریپتو ناشی از حماسه‌ی اخیر FTX، زمینه‌ساز حرکات مثبت برای طلا است.

بری در توییتی که از آن زمان حذف شده است، نوشت: مدت‌ها فکر می‌کردم که آن زمان که فروپاشی ارزهای دیجیتال به یکدیگر سرایت کند، نوبت طلا فرا می‌رسد. البته ناگفته نماند اینطور معروف است که بری توییت‌های خود را بلافاصله پس از ارسال آن‌ها حذف می‌کند.

photo_۲۰۲۲-۱۱-۱۷_۱۵-۲۲-۰۴

اظهارنظر روز سه‌شنبه او با بذل توجه سرمایه‌گذاران به طلا پس از رشد چشمگیر ماه نوامبر - نزدیک به ۸٪ - همزمان شده است. گفتنی است که این حرکت صعودی پس از هفت ماه زیان متوالی صورت می‌گیرد. تحلیلگران داده‌های تورم پایین‌تر، کاهش دلار آمریکا، ریسک کریپتو و کاهش بالقوه فدرال رزرو را به عنوان برخی از دلایل اصلی افزایش قیمت ذکر می‌کنند.

این سرمایه‌گذار مشهور همچنین در روز سه شنبه، در توییت دیگری حاوی محتوای متنی «نمی‌دانید من تا چه میزان در پوزیشن شورت هستم»، فاش کرد که در حال حاضر پوزیشن شورت قابل توجهی دارد.

شایان ذکر است که در سه ماهه‌ی دوم، بری بیشتر دارایی‌های مهم خود از جمله متا و آلفابت را فروخت. با این حال، این گزارش‌های فصلی پوزیشن‌های شورت او را منعکس نمی‌کنند.

در این میان، فضای کریپتو پس از یکی از پر هرج و مرج‌ترین هفته‌های ثبت‌شده در حال چرخشی بی‌سابقه است. عامل اصلی این تلاطم، سقوط FTX در هفته‌ی گذشته بود که منجر به تشکیل پرونده‌ی صرافی کریپتو برای حمایت از ورشکستگی فصل ۱۱ در روز جمعه و استعفای مدیر عامل آن سم بنکمن-فراید شد.

پس از فروپاشی FTX، تنظیم‌کنندگان مقررات، مسیرهای بررسی مختلفی را آغاز کرده‌اند. رویترز این هفته گزارش داد که تحقیقات در حال انجام توسط وزارت دادگستری ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا در حال انجام است.

علاوه بر این‌ها، مدیر عامل سابق FTX همچنین با یک شکایت دسته‌جمعی مواجه شده است که ادعا می‌کند بنکمن-فراید و سایر افراد سرشناس، از جمله تام بردی، بازیکن NFL و استفان کوری، ستاره NBA، قانون فلوریدا را زیر پا گذاشته و بیش از ۱۱ میلیارد دلار خسارت وارد کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید