۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱
کد خبر: 55400720

یزد یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان قلعه مروست می‌باشد.

مروست؛ قلعه‌ای مصنوعی در یزد

سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه مروست که بر فراز شهر تاریخی مروست بر روی تپه‌ ای مصنوعی ایجاد شده، نماد گذر سالیان دراز از تاریخ مردمان دیار مروست است. این قلعه از بلندترین قلعه‌ های تاریخی ایران است و یادآور خاطرات قلعه فلک‌ الافلاک لرستان و ارگ عظیم بم است. این مکان در تاریخ ۸ دی ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۴۵ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مروست؛ قلعه‌ای مصنوعی در یزد

قدمت قلعه

قدمت قلعه مروست به قرن هفتم هجری قمری باز می گردد . این قلعه با ساختاری از مصالح خشت و گل و به کارگیری آجر در سر در آن بر بالای بلندی مشرف به شهر مروست در استان یزد قرار دارد .
این قلعه دارای سه برج مدور در سه گوشه آن است . در قسمت ضلع جنوب شرقی قلعه بجای برج , سر در ورودی قلعه قرار گرفته است . سر در قلعه در دو طبقه بنا شده است که سقف طبقه اول کلا فرو ریخته است و فقط پایه های آن بجا مانده است .
قرار گرفتن بر بلندی و اشراف آن به شهر و جاذبه نمایی آن از دور به هنگام ورود به مروست از مسیر هرات از خصوصیات بارز این بنا محسوب می شود

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید