یک غذای لذیذ ژاپنی به قدری محبوب است که اگر امروز سفارش دهید، بالاخره در سال ۲۰۵۲ یک جعبه آن را به دست خواهید آورد.

محبوب ترین غذای دنیا | پرطرفدارترین غذای جهان که اگر امروز سفارش دهید 30 سال دیگر به دستتان می رسد!

به گزارش سلام نو، یک غذای لذیذ ژاپنی به قدری محبوب است که اگر امروز سفارش دهید، بالاخره در سال ۲۰۵۲ یک جعبه آن را به دست خواهید آورد. کروکت های گوشت گاو اکستریم خانواده آساهیا (Asahiya) از معروف ترین کروکت های جهان هستند. گفته می شود که برای تهیه این غذای مینیاتوری که شاید بتوان گفت پرطرفدارترین غذای جهان است، فقط از تازه ترین مواد موجود در منطقه استفاده می شود.

در ۹۶ سال گذشته، این خانواده محصولات گوشتی با کیفیت بالا را از مغازه خود در استان هیوگو در غرب ژاپن می‌فروشند و پس از جنگ جهانی اول شروع به تهیه کوفته‌های سیب‌زمینی سرخ‌شده و گوشت گاو کردند. در سال ۱۹۹۹ آساهیا یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات خود باز کرد، اما متوجه شد که مردم اعتماد ندارند برای محصولات آنها مبالغ زیادی پرداخت کنند، حتی اگر کیفیت بالایی داشته باشد.

شیگرو نیتا (Shigeru Nitta) که نسل سوم صاحبان آساهیا است، تصمیم گرفت کروکت های محلی و دست ساز را با ضرر بفروشد تا طعم غذایشان را به مردم بچشاند و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کند.

نیتا گفت: «ما کروکت‌های اکستریم را به قیمت ۲۷۰ ین (۱.۶۴ دلار) فروختیم، درحالیکه گوشت گاو استفاده شده در آن‌ها به تنهایی حدود ۴۰۰ ین (۲.۸۷ دلار) قیمت داشت. ما کروکت های مقرون به صرفه و خوشمزه ای ساختیم که هدف فروشگاه ما را لذت بردن مشتریان از کروکت ها معرفی می کرد و سپس امیدوار بودیم که محصولات ما را پس از اینکه برای اولین بار امتحان کردند، دوباره بخرند.»

آنها هر هفته فقط ۲۰۰ کروکت درست می کردند تا پول زیادی از دست ندهند. دلیل گران بودن و احتمالاً بسیار خوشمزه بودن این کروکت ها آن است که آنها را با گوشت گاو ماده سه ساله با رتبه A۵ کشتار روز و همچنین سیب زمینی که از یک مزرعه محلی تهیه می شود، درست می کنند. وقتی در اوایل دهه ۲۰۰۰ یک روزنامه در مورد کروکت ها نوشت، نام آنها در فضای مجازی مطرح شد.

در اوایل سال جاری، یک زن ژاپنی، پس از ۹ سال انتظار برای خرید این کروکت، سفارش خود را دریافت کرد. او گفت که سفارش خود را در ۸ سپتامبر ۲۰۱۳ ثبت کرده است و ارسال آن به دلیل کشت بد سیب زمینی ای که در آنها استفاده می شود، کمی به تعویق افتاده است.

او گفت که در طول ۹ سالی که او منتظر جعبه کروکت خود بود به توکیو نقل مکان کرده و دو بار ازدواج کرده است، با این حال کروکت ها در نهایت به دست او رسیدند.

نیتا در سال ۲۰۱۶، لیست انتظار ۱۴ ساله فروشگاه را بست، اما پس از تقاضای زیاد، در سال ۲۰۱۷ دوباره آن را بازگشایی کرد. آساهیه در سال ۲۰۱۷ پذیرش سفارشات این کروکت ها را از سر گرفت اما قیمت را افزایش داد.

با وجود ۱,۴۰۰ کروکت که هر هفته ارسال می شوند، اگر اکنون در لیست انتظار ثبت‌نام کنید، تا ۳۰ سال دیگر به دستتان نمی‌رسد. هر جعبه کروکت اکستریم، شامل پنج قطعه است و قیمت آن ۲۷۰۰ ین (۱۹.۴۳ دلار) است. افرادی که در لیست انتظار هستند یک ایمیل معمولی دریافت می کنند که به آنها می گوید چقدر طول می کشد تا جعبه به دست آنها برسد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید