جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روسیه را مسئول حمله موشکی به لهستان دانست و گفت: به حمایت از اوکراین ادامه می دهیم.

اتحادیه اروپا: روسیه مسئول حادثه موشکی در لهستان است

به گزاش سلام نو به نقل از ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: حادثه غم‌انگیز لهستان نتیجه موج بزرگ دیگری از حملات موشکی روسیه به شهرهای اوکراین است.

به گزارش آناتولی، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا چهارشنبه شب روسیه را مسئول حادثه موشکی تراژیک در لهستان دانست و این حمله را نقض فاحش قوانین بین‌المللی خواند.

بورل در بیانیه‌ای گفت: این حادثه غم‌انگیز نتیجه موج بزرگ دیگری از حملات موشکی سه‌شنبه شب روسیه به شهرهای اوکراین است که غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار داده است.

وی افزود: روسیه به انتشار اطلاعات نادرست درباره جنگ غیرقابل توجیه و بی‌دلیلی که علیه اوکراین به راه انداخته است، ادامه می‌دهد. ما روسیه را برای دستکاری اطلاعات و مداخله‌اش بازخواست خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روسیه را به توقف جنگ غیرقانونی ترغیب کرد و گفت: اتحادیه اروپا در حمایت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و حق ذاتی آن برای دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه که در منشور سازمان ملل ذکر شده است، ثابت قدم خواهد ماند.

بورل تصریح کرد، اروپا به ارائه حمایت‌های سیاسی، نظامی، بشردوستانه و مالی بی‌دریغ به اوکراین تا زمانی که لازم باشد، ادامه خواهد داد.

وی افزود: روسیه و تمامی عاملان و همدستانش در این جنگ، پاسخگو خواهند بود.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا همچنین با لهستان و مردم این کشور ابراز همدردی کرد و به خانواده‌های دو تن از جان باختگان این حمله تسلیت گفت.

وی گفت: اتحادیه اروپا از تحقیقات جاری لهستان برای اثبات حقایق در محل حمایت می‌کند و ما در گام‌های بعدی با شرکای خود از جمله ناتو در تماس نزدیک خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، رادیو زیت لهستان اعلام کرد سه‌شنبه شب دو موشک به روستای پرژوودوف در منطقه ویوودشیپ لوبلسکی شرق لهستان واقع در مرز اوکراین اصابت کرده و جان ۲ تن را گرفته است.

این حادثه موجب افزایش نگرانی‌ها از تشدید تنش میان ناتو که لهستان یکی از اعضای آن است و روسیه شد.

اما ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، اذعان کرد که تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد که اصابت موشک ذکر شده، احتمالاً ناشی از پدافند هوایی اوکراینی‌ها بوده که برای دفاع از خاک اوکراین شلیک شده است، تحلیلی که لهستان نیز از آن پشتیبانی می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید