وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای به اظهارات احمد وحیدی وزیر کشور درباره «دستگیری نیروهای اطلاعاتی» واکنش نشان داد.

فرانسه به اظهارات احمد وحیدی واکنش نشان داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه به اظهارات وزیر کشور ایران در خصوص دستگیری عناصر دستگاه اطلاعاتی فرانسه در ایران واکنش نشان داد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کرده، آورده است که فرانسه اظهارات وزیر کشور ایران در خصوص هم‌وطنانمان که اخیرا در این کشور دستگیر شده‌اند را رد می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که همانطور که وزیر خارجه اعلام کرده ما تاکنون از بازداشت ۷ فرانسوی در ایران اطلاع داریم. فرانسه قویا رفتار ایران با هم‌وطنان‌مان را محکوم می‌کند. ما مقامات ایران را مسئول سرنوشت و رفتار با تمامی توابع فرانسوی که خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند، می‌دانیم.

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به ناآرامی های اخیر بر این نکته که همه آن جوانان و نوجوانان فرزندان نظام هستند، تاکید کرد و گفت: دشمن سعی کرد با ایجاد ناامنی، متوقف کردن حرکت علمی کشور، ایجاد مزاحمت برای کسب و کارها یک فضای نامناسب و ناامنی را برای مردم ایجاد کند که با برخورد قوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نتوانست به اهدافش برسد. دشمن به دنبال گسست گفتمانی بین مردم است و تلاش دارد که دولت را از وظایف خود باز دارد.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه در درگیری های اخیر افرادی از ملیت های مختلف دستگیر شده اند، تصریح کرد: عناصری از دستگاه اطلاعاتی فرانسه و عناصری از داعش حضور داشتند که دستگیر شده اند. در اغتشاشات اخیر عناصری از کشورهای دیگر هم حضور داشته اند که دستگیر شده و در اختیار قوه قضاییه هستند که برابر ضوابط قضایی با آنها برخورد می شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید