۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 55400580

در سفر به جزیره قشم فارغ از جذابیت مقصد، دیدن شهرهای بین تهران تا قشم به شدت هیجان‌انگیز است با ما همراه باشید تا بدانیم این شهرها کدامند.

شهرهای بین تهران تا قشم

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهرهای بین تهران تا قشم برای هر مسافری که تمایل داشته باشد تا رسیدن به جزیره کلی تجربه کسب کند و کوله‌بار خود را پیش از رسیدن به مقصد از دیدن و حظ بردن پر کند جالب خواهد بود. در نظر داشته باشیم جزیره قشم مملو از جاذبه‌های چشم‌نواز و مراکز خرید متنوع است و همین امر سبب شده تا این جزیره بزرگ در جنوب ایران سالانه مسافران و گردشگران پر شماری را به خود جذب کند و همواره از مقاصد مهم گردشگری ایران به حساب آید. ایران ما دارای شرایط اقلیمی گوناگونی است و سفر از تهران به سوی قشم این امکان را به ما می‌دهد تا از اقلیم معتدل و مرطوب یا گرم و خشک به اقلیم گرم و مرطوب جنوب ایران برویم و این تفاوت آب‌وهوایی و تأثیر آن بر بافت شهری و زندگی مردم را به خوبی تجربه کنیم.

جاذبه‌های جزیره قشم

پیش از مرور شهرهای بین تهران تا قشم خوب است بدانیم این مقصد بی‌نظیر که در میان آب‌های خلیج همیشه فارس قرار گرفته چه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری را در خود جای داده است. قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران جزئی از استان هرمزگان بی‌بدیل به حساب می‌آید و تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار نمکدان، دره ستارگان، جزیره ناز، غارهای خربس و ساحل‌های نقره‌ای و زیتون از جمله جاذبه‌های طبیعی این جزیره زیبا و دیدنی به شمار می‌آیند و حضور داشتن در هر یک از این نقاط دلیل محکمی برای سفر به قشم و عبور از شهرهایی است که در میان پایتخت و این جزیره قرار دارند.

گشت و گرد در قشم و تماشای جلوه‌های طبیعی آن هر تماشاگری را به وجد و شور می‌آورد و آدمی با سفر به آن مداوم در آرامش و هیجان در نوسان است. از دیگر نقاط قوت این جزیره دلنشین که برای بسیاری جاذبه تلقی می‌شود وجود مراکز خرید متعدد و متنوعی است که کالاهای متفاوت را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی به فروش می‌رسانند، مراکز خرید سیتی سنتر، فردوسی، سیمرغ، مرجان، پردیس، دو دلفین، دریا، اطلس، پرشین گلف، ایران زمین، زمرد، نور و ستاره از جمله بازارها و مرکزهای خرید قشم به شمار می‌آیند که می‌توان به راحتی لیست خرید خود را در آن‌ها مرتفع کرد.

شهرهای بین تهران تا قشم
بام قشم

چه شهرهایی بین تهران تا قشم قرار دارند

اهمیت شهرهای بین تهران تا قشم در سفر زمینی به این جزیره بروز می‌کند چرا که در سفر به وسیله هواپیما مبدأ و مقصد مشخص است و نیاز به توقف در این میان وجود ندارد اما سفر با ماشین شخصی این امکان را به مسافر و گردشگر آگاه می‌دهد تا بین مبدأ و مقصد پیش رو به فراخور زمان و بودجه‌ای که برای سفر خود در نظر گرفته است شهرهای بیشتری را ببیند و آن‌ها را تجربه کند، حال اینکه کدام یک از شهرها در مسیر تهران تا قشم انتخاب شود به مسافر و علاقه او بستگی دارد. در ادامه مسیرهایی که می‌توان برای رسیدن به جزیره زیبای قشم از آن‌ها استفاده کرد را معرفی می‌کنیم.

انتخاب شهرهای بین تهران تا قشم به دلیل جذاب بودن هر یک از مسیرهای پیش رو کار راحتی نیست فقط در نظر داشته باشیم که برای رسیدن به جزیره دسترسی مستقیم وجود ندارد و بایستی بخشی از سفر به صورت دریایی طی شود. بسیاری خود را برای جاذبه‌های گردشگری مسیر یزد و سیرجان آماده می‌کنند تا قبل از رسیدن به قشم از ناحیه کویری ایران نیز بازدید کرده باشند، مسیر دیگر از شهرهای شیراز و اصفهان می‌گذرد و بایستی در آن از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار و بستک عبور نمود و یا اینکه پس از رسیدن به شیراز، به فیروزآباد، کازرون، خنج و لامرد رفت و در نهایت به بندرعباس دوست داشتنی رسید.

حال که از شهرهای بین تهران تا قشم مطلع شدیم بهتر است دقت کنیم که بعد از دیدن هر یک از این شهرها با توجه به مسیر انتخابی خود نیاز است تا به بندرعباس برویم چرا که بندرهای این شهر ما را به جزیره قشم متصل می‌کند. بندر پل و اسکله شهید حقانی در بندرعباس تا بندر لافت و اسکله شهید ذاکری در قشم به ترتیب ۱۰ و ۲۳.۸ کیلومتر فاصله دارند و برای پیمودن این فاصله با شناور به ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت و ربع زمان نیاز است. در طی این سفر جذاب که در آن مقصد اصلی جزیره قشم است و در مسیر امکان بازدید و گشت و گرد درون شهرهای زیادی هموار است، همراه داشتن مدارک و وسایلی نظیر گواهینامه رانندگی، برگ معاینه فنی، کارت خودرو، کارت شناسایی، برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی، لباس گرم و چند وعده غذای سبک و فاسد نشدنی لازم و ضروری است. توجه داشته باشیم مسیر رسیدن به قشم از تهران طولانی و توقف و استراحت در مسیر اجتناب‌ناپذیر است.

شهرهای بین تهران تا قشم

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید