زبان مردم روستای قطرم لهجه خاص روستایی است که کمی با بافق متفاوت است.نام روستا در اصطلاح محلی قدرم (qodrom)، قدرام (qodram)گفته می‌شود. و در نقشه توپوگرافی۱:۲۵۰۰۰۰ ایران مربوط به سازمان جغرافیایی ارتش خودران (khodran)ذکر شده است.

قطرم؛ روستایی چشم‌نواز در بافق

سلام نو - سرویس گرذشگری: روستای قطرم یکی از مناطق باستانی کشور ما در نزدیکی شهرستان بافق استان یزد است. معماری ویژه روستای قطرم در دل کویرهای مرکزی کشور ما توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند و به همین جهت، به این روستا لقب ماسوله کویر داده‌اند. روستای گردشگری قطرم از برجسته‌ترین جاهای دیدنی یزد به شمار می‌رود و ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگران دارد.

قطرم؛ روستایی چشم‌نواز در بافق

ویژگی‌های روستا

روستای قطرم از نظر آب وهوایی وضعیتی بسیار نادر و منحصر به فرد دارد. به طوریکه در فاصله ای اندک در داخل خود روستا تفاوت چشمگیر دما وجود دارد.

چشمه های آب متعدد در دره های اطراف قطرم از دیگر جاذبه های مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و کسب آرامش روحی و روانی است. چشمه آبی قطرم که در دو منطقه نیزار و بیشه زار سرسبز در فاصله شش کیلومتری روستا در قلب کوهستان قرار گرفته، طبیعتی زیبا با گونه های متنوع گیاهی دارد. از دیگر چشمه ها می توان به چشمه درب گوشین، چشمه آبی سی سبزی اشاره کرد که هم مکانی برای تفریح و استراحت است و هم به اعتقاد برخی مکانی زیارتی و قدمگاه است. برخی عقیده دارند آب آن برای امراض پوستی و جلدی موثر و مفید است. چشمه درب دز با اشکال متنوع طبیعی و ستون های سنگی اطراف آن و دژ و تله دختر، چشمه سنگ قصاب و ... نیز از دیگر چشمه های این روستای تاریخی به شمار می روند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید