۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۵
کد خبر: 55400544

یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان یزد می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان قلعه باقر آباد می‌باشد که در بافق واقع شده است.

سفری دلنواز به قلعه باقر آباد

سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه باقر آباد بنایی است مربوط به دوره‌ قاجار که به دستور عبدالرحیم خان، فرزند محمد تقی خان بافقی به‌عنوان پناهگاه در برابر خطرات احتمالی و همچنین انبار غلات احداث شد. این قلعه در سه مرحله ساخته شده است. در آغاز برج شمالی قلعه و ده سال بعد از آن برج جنوبی را بنا کردند. پس از آن نیز در سال ۱۲۹۸، به دلیل ناآرامی و هرج و مرج‌های کشور، مردم روستا دیوارهایی برای قلعه ساختند و به‌نوعی دور آن حصار کشیدند تا از خطرات احتمالی در امان بمانند. قلعه باقر آباد دارای ۴۵ اتاق، راهروهای متعدد و دو برج نگهبانی است. این اثر از جاهای دیدنی بافق به شمار می‌آید و در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

سفری دلنواز به قلعه باقر آباد

معماری بنا

این قلعه که دارای ۴۵ اتاق و راهروهای متعدد و دو برج نگهبانی است، با مصالح خشت و گل بنا شده است. برج شمالی قلعه با ارتفاع ۸ متر دارای ۲ طبقه،۳ سنگ انداز و ۱۴۰ تیر انداز است. برج جنوبی قلعه که برجی هشت ضلعی است، ارتفاع بیشتری دارد. این برج نیز مانند برج شمالی دو طبقه دارد. راهرویی برج جنوبی را به برج شمالی متصل می‌ کند.این قلعه به منظور پناه دادن به مردم در برابر خطرات احتمالی ساخته شده و محل انبار کردن غلات نیز بوده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید