یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان یزد می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان کویر کاراکال می‌باشد که در بافق واقع شده است.

سفری به سرزمین اسرار آمیز کاراکال

سلام نو - سرویس گردشگری: کویر کاراکال در حوالی شهر بافق، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استان یزد است که برخی از آن با نام زیباترین کویر یزد یاد می‌کنند. در سفر به این کویر لازم نیست نگران اقامت خود در شب باشید؛ زیرا امکانات اقامتی مناسبی در نزدیکی آن مهیا است. به‌علاوه، تفریحات هیجان‌انگیزی چون شترسواری، موتور چهارچرخ، رصد ستارگان، آفرود نیز در کویر کاراکال در انتظار شما خواهد بود.

وجه تسمیه

این کویر از قدیم زیستگاه یکی از گربه سانان ایران به اسم کاراکال بوده است و علت نام‌گزاری این کویر وجود گربه‌های نادر با گوش‌های سیاه و رنگ طلایی در این منطقه است.

سفری به سرزمین اسرار آمیز کاراکال

نحوه دسترسی

برای دسترسی به کویر کاراکال با ماشین شخصی خود ابتدا به یزد بروید؛ سپس جاده کویری تقریبا ۱۰۰ کیلومتری را به‌سمت بافق طی کنید. در بزرگراه بافق - یزد، وارد جاده سنگ‌آهن مرکزی شوید تا به یک میدان برسید. از خروجی سوم خارج شوید و مسیر را ادامه دهید تا به یک میدان دیگر برسید. دوباره خروجی سوم را در پیش بگیرید؛ مسیری که به روستای باقرآباد می‌رود. این مسیر را ادامه دهید، از روستای باقرآباد گذر کنید و به سوی صادق‌آباد بروید تا به کویر کاراکال برسید. مسیر رسیدن به کویر کاراکال آسفالته است.

شما می‌توانید با هواپیما به یزد بروید و سپس خود را به بافق برسانید. استفاده از قطار (در مسیرهای تهران - کرمان، تهران - بندرعباس، تهران - زاهدان و بافق - مشهد) برای رسیدن به ایستگاه بافق یا استفاده از اتوبوس‌های یزد و سپس اتوبوس یزد - بافق برای رسیدن به ترمینال بافق نیز از دیگر راه‌های پیش روی شما است. در این شهر می‌توانید از سرویس‌ها و تورهای گردشگری به مقصد کاراکال استفاده کنید.

سفری به سرزمین اسرار آمیز کاراکال

مناسب‌ترین زمان سفر

مناطق کویری آب و هوایی گرم و خشک دارند و به همین دلیل در فصول گرم سال، هوای بسیار گرمی بر منطقه حاکم و با فرارسیدن فصول سرد، وضعیت آب و هوا معتدل می‌شود. به‌طور کلی، در طول روز به‌خاطر تابش نور خورشید، هوا گرم است و با تاریک‌شدن هوا، دما کاهش می‌یابد و هوا رو به سردی می‌رود. با این وجود می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به کویر کاراکال اوایل پاییز و اواسط بهار است. به یاد داشته باشید که در تابستان گرمای هوای کویر طاقت‌فرسا است و در زمستان نیز بادهای شدید، سرمای سخت و خشن و اختلاف دمای فاحش شب و روز آن را معمولا به‌سختی می‌توان تحمل کرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید