ناصر تکمیل همایون مورخ، پژوهشگر تاریخ و جامعه شناس امروز چهارشنبه ۲۵ آبان درگذشت.

ناصر تکمیل همایون در بیمارستان طالقانی تهران درگذشت

به گزارش سلام نو به نقل ازمهر، ناصر تکمیل‌همایون، مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی، تهران‌پژوه و از چهره‌های ملی، امروز صبح، چهارشنبه ۲۵ آبان پس از مدتی بیماری، در بیمارستان طالقانی تهران درگذشت.

تکمیل‌همایون زاده ۲۵ آبان ۱۳۱۵ در قزوین بود، در سال‌های پر فراز و نشیب زندگی، علاوه بر اخذ مدرک دکتری تاریخ و جامعه‌شناسی در فرانسه، همواره به عنوان یک کنش‌گر ملی و مدنی ابتدا در فرانسه و سپس در تهران فعالیت‌های سیاسی خود را پی‌گرفت. وی از دهه ۷۰ به عنوان استاد تاریخ در پژوهشگاه علوم انسانی مشغول به کار شد و نهایتاً با استاد تمامی بازنشسته شد.

در مراسم بزرگداشت وی که به مناسبت ۸۰ سالگی ایشان برگزار شد، ده‌ها چهره دانشگاهی، ملی و مذهبی از تلاش‌های علمی، فرهنگی و مدنی از او تقدیر کردند. او در ماه‌های اخیر که بیماری‌اش شدت یافته بود اصرار داشت که در ایران باشد تا در وطن جان دهد و در خاک وطن آرام گیرد. وی بنا به وصیت خودش در قزوین و در کنار مادرش به خاک سپرده می‌شود.

انتشارات نگارستان اندیشه که افتخار نشر آخرین آثار ایشان را داشته این واقعه را به خانواده، همه دوستان، علاقه‌مندان، شاگردان ایشان تسلیت می‌گوید. مراسم وداع با وی در تهران ساعت ۱۰ صبح فردا پنجشنبه ۲۶ آبان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در اتوبان کردستان برگزار می‌شود و پیکر ناصر تکمیل همایون صبح جمعه از عالی‌قاپو در قزوین تشییع خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید