طراحی و تغییر دکوراسیون خانه با اجرای پتینه اخیرا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و خانم ها و آقایان خوش سلیقه ای که به زیبایی خانه ای که در آن زندگی می کنند، اهمیت می دهند، پتینه کاری انتخاب اول آنها برای جذاب تر کردن نمای سقف و دیوارهاست.

لوازم پتینه و آموزش پتینه کاری را از کجا تهیه کنیم ؟

با آموزش پتینه و یا کمک گرفتن از نقاش ماهری که پتینه کاری بلد است، می توان دیوارها و سقف خانه را با طرح و نقش های جذاب و خیره کننده طراحی کرد و روح تازه ای به خانه بخشید. پتینه روشی جایگزین برای رنگ ساختمان است و از نظر زیبایی شناسی هم چشم نواز تر است. اگر تصمیم به آموزش پتینه دارید و می خواهید درباره این تکنیک نقاشی خانه اطلاعات کسب کنید، مطالب این صفحه را از دست ندهید.

طراحی جذاب و تغییر دکوراسیون با آموزش پتینه

کاربرد پتینه کاری برای تغییر دکوراسیون خانه است و با طرح و رنگ های بسیار متنوعی که دارد، می تواند سلیقه همه را پوشش می دهد. رنگ بندی پتینه گسترده است و شما هر رنگی که دوست داشته باشید را می توانید انتخاب کنید همچنین از نظر طرح بندی هم دست شما برای انتخاب بهترین طرح باز است.

پتینه کاری با نمای برجسته خود شکل و شمایل متفاوتی را برای خانه شما به ارمغان می آورد و انتخابی شایسته در میان سایر روش ها مثل رنگ ساختمان، کاغذ دیواری و... است. 

آیا پتینه قابل شستشو است

احتمالا اولین سوالی که برای اجرای پتینه دارید این است که قابل شستشو می باشد یا خیر؟ پتینه هم مثل رنگ ساختمان روغنی امکان شستشو با آب را دارد و شما می توانید هر بار که کثیف شد، دیوار ها و سقف را با آب و ماده شوینده مناسب، تمیز کنید. البته بعضی مدل های پتینه امکان شست و شو ندارند و اگر این موضوع برای شما مهم است حتما قبل از خرید و اجرا، درباره آن تحقیق کنید. 

پوشش ترک های سطحی با پتینه

اگر روی دیوارها و سقف خانه شما ترک خوردگی های سطحی و عمقی وجود دارد، با اجرای پتینه کاری این مشکل حل می شود. آموزش پتینه به شما کمک می کند که سطح هموار و یکدستی را روی دیوارها به وجود آورید و ترک خوردگی ها را به سادگی تبدیل به طرح های جذاب کنید.

ماندگاری و دوام پتینه

در رابطه با ماندگاری و دوام پتینه این توضیح را بدهیم که ماندگاری این روش بسیار زیاد است و تا سال های سال بدون کمترین رنگ و رو رفتگی، مثل روز اول خود زیبا و سالم باقی می ماند. البته اگر ضربه محکمی به دیوار وارد شود یا با وسایل تیز مثل چاقو و قیچی، ترک های کوچک روی دیوار به وجود آید، نیاز به بازسازی و ترمیم خواهد داشت.

امکان بازسازی و احیاء پتینه

پتینه اجرا شده روی سقف و دیوار را می توان با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان احیا و بازسازی کرد و نیازی نیست که برای ترمیم یک بخش آسیب دیده از دیوار، کل دیوار را پتینه کاری کرد. اگر هم پس از سال ها تصمیم به تغییر پتینه های دیوار را با رنگ کردن یا کاغذ دیواری داشتید، این کار به سادگی انجام می گیرد.

لوازم پتینه و آموزش پتینه کاری را از کجا تهیه کنیم ؟

آموزش پتینه جایگزینی برای اسپری رنگ دوپلی کالر

پتینه می تواند جایگزینی عالی برای اسپری رنگ دوپلی کالر باشد. اسپری رنگ دوپلی کالر به عنوان پوشش دهنده برای دکوراسیون منزل استفاده می شود و پوشش دهی مقاومی هم دارد اما نمی تواند جایگزین پتینه کاری باشد. 

لوازم پتینه و آموزش پتینه کاری را از کجا تهیه کنیم ؟

خرید رنگ ساختمان یا آموزش پتینه ؟

اگر هنوز تصمیم قطعی نگرفته اید که منزل خود را با رنگ ساختمان نقاشی کنید یا پتینه کاری را اجرا نمایید، ما در این بخش مزایا و معایب هر کدام را توضیح می دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید :

  • خرید رنگ ساختمان به نسبت پتینه کاری قیمت مناسب تری دارد اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که با اجرای پتینه، فضای خانه شما دلباز تر و زیباتر می شود.
  • ماندگاری و دوام پتینه کاری از رنگ ساختمان بهتر است.
  • بعضی مدل های پتینه مثل رنگ ساختمان قابل شستشو هستند.
  • اجرای پتینه کاری به نسبت رنگ کردن دیوار ها زمان کمتری از شما می گیرد.
  • پتینه از لحاظ طرح و رنگ بسیار متنوع تر است.
  • پتینه بر روی هر سطوحی از جمله سطوح فلزی، پارتیشن ها، دیوار، سقف، ستون و ... قابل اجراست.
  • دستمزد نقاش برای اجرای پتینه کاری به دلیل ظرافت های بیشتری که دارد به نسبت رنگ ساختمان گران تر است.
  • پتینه می تواند مثل رنگ ساختمان بر روی دیوارها و سقف های ابعاد بزرگ استفاده شود.

تجهیزات لازم برای آموزش پتینه کاری

برای آموزش پتینه کاری باید تجهیزات مورد نیاز آن را تهیه کنید که این تجهیزات به شرح زیر هستند :

  • خمیر پتینه
  • برس هنری پتینه کاری
  • قلم کات پتینه کاری
  • قلم (برس) پتینه
  • قلم پتینه دو طرفه استارگیل
  • و ...

 

معرفی فروشگاه برای خرید لوازم اجرا و آموزش پتینه

فروشگاه رنگ و ابزار با مجموعه کاملی از انواع رنگ ساختمان، اسپری رنگ دوپلی کالر، تجهیزات آموزش پتینه، رنگ استوکو، خمیر استوکو و ... در خدمت شماست و می توانید محصولات مورد نیاز خود را از این فروشگاه به صورت اینترنتی تهیه کنید.

سوالات شما

  • خرید رنگ ساختمان بهتر است یا آموزش پتینه ؟

هر کدام از روش های پتینه کاری و رنگ کردن ساختمان مزایا و معایبی دارند که شما با بررسی کردن این موارد، در نهایت تصمیم می گیرید که کدام روش را انتخاب کنید.

  • آیا هزینه پتینه کاری زیاد است ؟

اجرای پتینه به نسبت رنگ ساختمان هزینه بیشتری دارد اما به نظر خیلی از کسانی که منزل خود را پتینه کاری کرده اند، هزینه کردن برای پتینه کاری به دلیل زیبایی آن ارزش دارد.

  • چه لوازمی برای پتینه کاری نیاز است ؟

ابزارها و تجهیزات لوازم برای اجرا و آموزش پتینه شامل خمیر پتینه، برس هنری، قلم کات و ... هستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید