در چند روز اخیر بازار طلا و سکه همزمان با افزایش قیمت دلار در حال سقف شکنی هستند و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار از مرز حساس یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گذشته است.

تقاضا برای خرید طلا با وجود گرانی شدت گرفت!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بازار طلا همزمان با نوسان بازار ارز اوج گرفت و قیمت هــر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم رسید.

در ســال هــای گذشــته نوســانات قیمتی در بخــش های مختلــف بویژه بــا افزایش قیمت ارز همراه بوده و طی ســال هــای اخیر این روند افزایشی ادامه یافته است.

در حالــی طی هفته های اخیــر بازار طلا به بالاترین ســقف قیمتی خود رسیده که نرخ سکه از مرز ۱۶ میلیون و۵۰۰ هزارتومان عبور کرد.

در روزهای گذشــته اگرچه بازار طلا نسبت به هفته گذشــته کمی آرام شد اما درحال حاضر قیمت هــر گرم طــلای ۱۸ عیار یــک میلیون و ۵۰۶هزار تومان و قیمت سکه تمام به ۱۶ میلیون و۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنان وضع بازار طلا در نوســان اســت و بســیاری از کارشناسان پیش بینی افزایش مجدد قیمت طلا را دارند.

چرا طلا و سـکه گران شدند؟

جدا از اینکه این پیش بینی ها تا چه اندازه واقعیت دارد اما رفتارهــای هیجانی در بازار طلا، ارز و... منجــر به افزایش خریــد و در مواقعی نیز افزایش صف فروش می شــود که در این نوسانات بی تاثیر نیست.

محمد حسین مستغنی ، مشاور عالی اتحادیه فروشــندگان طلا و جواهر شیراز در رابطه با آخریــن وضع این بازار در گفت و گو با ایلنا می گوید: طی چند هفته گذشــته چنــد عامل منجــر به گران شــدن نرخ طلا شــد که در این میان عامل اصلی براساس افزایش قیمت دلار بود ضمن اینکه قیمت طلای جهانی طلا براســاس نرخ دلار اســت که با افزایش قیمت دلار قیمت جهانی طلا نیز افزایش یافت.

مستغنی با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه به اندازه نرخ دلار افزایش نداشته است، عنوان می کند: قیمت هر سکه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و طلا گرمی ۴۰ هزار تومان رشد کرد

رفتـار هیجانـی و تقاضا بـرای خرید طلا در شرایط افزایش قیمت ها

مشــاور عالی اتحادیه فروشــنگان طــلا و جواهر شــیراز با اشاره به اینکه در این هفته با وجود افزایش قیمت طلا شــاهد رفتارهای هیجانی از ســمت مردم بودیم، ابــراز می کند: به نحوی که بــا وجود افزایش قیمت طــلا تقاضای خریــد این کالا از ســوی مردم به شدت افزایش یافته است و زمانی که دوباره بازار کمی نزولی شود همین افراد هیجانی رفتار کرده و فروشنده می شــوند.

مســتعنی با بیان اینکه هر سکه تمام بهار آزادی تا ۱۶ میلیــون و ۵۰۰ هزار تومان و طلا تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هم رشــد کرد، خاطرنشان مــی کند: درحال حاضــر در بازار طلا آرامش نســبی برقرار است و موازنه خرید و فروش برقرار شده است.

ثبات نسبی به بازار طلا بازگشته است

وی اضافــه مــی کنــد: تــا قبــل از بازگشــت ثبــات نســبی در بــازار و بــا شــروع افزایــش قیمت هــا بیشــتر مــردم خریــدار بودنــد و حالا فروشــنده بیشــتر شــده و امیــد اســت منجــر بــه ثبات بــازار شود.

مشــاور عالی اتحادیه فروشــنگان طلا و جواهر شــیراز با اشــاره بــه اینکه نوســات جزئی همیشــه جزئی از کار بوده اســت و وجود داشــته است، تصریح مــی کند: اما نوســانات شــدید و لحظــه ای که باعث رشــد زیــاد و افزایــش قیمــت مــی شــود ناشــی از هیجانات در مورد خرید و فروش طلا اســت.

مستغنی ابــراز امیــدواری کرد که هیجانات خریــد و فروش در بازار کنترل شــود تا شــاهد نوســانات بازار تا این حد نباشیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید