به گفته محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، ایران پیگیر تداوم مذاکرات است و برای پیشبرد برنامه توسعه هسته‌ای خود برنامه دارد.

جمهوری اسلامی برای پیشبرد برنامه توسعه هسته‌ای برنامه مدون دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فعلا سفری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در دستور کار نیست.

پیش‌نویس قطعنامه آژانس از نظر ایران مردود است

محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری و اتهام‌پراکنی به جمهوری اسلامی توسط استکبار و صهیونیسم امری طبیعی است، اظهار کرد: این جریان معتاد به تحریم و اجرای این سیاست مندرس است و پیش‌نویس قطعنامه‌ای که مطالب بسیار ناصوابی در آن قرار دارد که می‌دانند حقیقت ندارد، از نظر ایران مردود است.

وی افزود: مهم این است که جمهوری اسلامی برای پیشبرد برنامه توسعه هسته‌ای خود برنامه مصوب و اعلام‌شده و مدون دارد و در همین چارچوب فعالیت خود را انجام می‌دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: موضوعی که اهمیت دارد این است که وزارت خارجه پیگیری بحث تداوم مذاکرات را می‌کند و به اشکال گوناگون در دست اقدام است.

اسلامی افزود: آنچه به سازمان انرژی اتمی مربوط می‌شود این است که موارد ادعایی و اتهامی پاسخ داده شود و اگر حسن نیت می‌داشتند و قرار بود که مذاکرات را تداوم بخشند طبیعی بود که قطعنامه‌ای با این ابعاد را ارائه نمی‌کردند.

وی گفت: امیدوار هستیم که با توجه به حسن نیت و صداقتی که جمهوری اسلامی داشته و پاسخ‌هایی منطقی و مستدلی که به آنها ارائه داده، کارساز واقع شود و اجازه بدهند مسیر طبیعی و غیر سیاسی و روش حرفه‌ای باشد و ضوابط پادمان ملاک باشد تا بتوانند از آن نتیجه بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید