وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با همتای آذربایجانی خود مجاری رسمی و دیپلماتیک را بهترین مسیر برای رفع سوتفاهمات و اختلاف نظرها دانست.

گلایه امیرعبداللهیان از مواضع اخیر باکو / در نشست ایران شرکت کنید

به گزارش سلام نو به نقل از قدس آنلاین در تماس تلفنی دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، اهم موضوعات روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.

در این مکالمه تلفنی دکتر امیر عبداللهیان ضمن ابراز نارضایتی از برخی اظهارات غیر واقع بینانه مطرح شده در روز های اخیر ،رعایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آن ها را یک اصل مهم و اساسی برشمرد.

وزیر امور خارجه ایران مجاری رسمی و دیپلماتیک را بهترین مسیر برای رفع سوتفاهمات و اختلاف نظر ها دانست و تاکید نمود مطرح کردن این گونه موضوعات در رسانه ها نه تنها کمکی به حل مسئله نمی کند بلکه زمینه را برای سو استفاده دشمنان فراهم می آورد.

در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر لزوم تقویت همه جانبه روابط میان دو کشور تاکید نمود.

دکتر امیرعبداللهیان از همتای آذری خود جهت مشارکت در نشست ابتکاری جمهوری اسلامی ایران موسوم به ۳+۳ در تهران بعنوان چارچوبی برای حل و فصل مسائل منطقه از طریق راهکار دیپلماسی دعوت بعمل آورد.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی، با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آستانه، گفت و گوها و تماس های میان مقامات تهران و باکو را مثبت ارزیابی کرد و بر آمادگی جمهوری آذربایجان جهت تقویت روابط و رفع سوءتفاهم‌ها تاکید نمود.

طرفین در این دیدار بر لزوم تداوم و تقویت ارتباط میان بخش ها و نهادهای مختلف دو کشور به منظور تقویت روابط دوستانه و رفع سوء تفاهمات احتمالی تاکید نمودند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید