خبرآنلاین در گزارشی انتشار فایل صوتی رعنا رحیم پور مجری شبکه بی بی سی فارسی و واکنش تلویزیون ایران اینترنشنال را بررسی کرده است.

علت دوئل اینترنشنال و بی‌بی‌سی چیست؟/ آیا رعنا رحیم پور به ایران برمی‌گردد؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، تیم فعلی تحریریه بی بی سی فارسی شاگردان جوان تیم قبلی با مدیریت صادق صبا بودند که هم اکنون در شبکه ایران اینترنشنال فعالیت می کنند. در گزارش خبرآنلاین به فعالیت های رسانه ای رعنا رحیم پور در داخل کشور اشاره شده و کوشش شده استراتژی و تاکتیک شبکه اینترنشنال و بی بی سی فارسی در مواجهه با اعتراضات بعد از فوت مهسا امینی را مورد بررسی قرار دهد.

در سطح تحلیل شناختی، منازعه رحیم پور با اینترنشنال، موضعی شخصی در خصوص تجزیه یا عدم تجزیه ایران است اما در ابعاد سیاست های رسانه ای تلویزیون های اینترنشنال و بی بی سی فارسی، تمایزی در حمایت رسانه ای این رسانه ها از مخالفان جمهوری اسلامی وجود ندارد.

آیا رعنا رحیم پور به کشور باز می گردد؟/دعوای بی بی سی و اینترنشنال بر سر چیست؟

چه آنکه هر دو شبکه تلویزیونی از کشورهای خارجی منابع مالی خود را تامین کنند و صرفا رویکردهای حرفه ای رسانه ای آنها تفاوت دارند. از این رو افشای فایل صوتی رعنا رحیم پور و انتشار نظرات او درباره اهداف شبکه ایران اینترنشنال، رقابت ها بین تیم جوان بی بی سی فارسی و مدیران قدیمی آن را، که اکنون در اینترنشنال مشغول به کار هستند، آشکار می کند. منازعه ای درباره یک استراتژی با دو روش متفاوت در مواجهه با جمهوری اسلامی و حمایت رسانه ای از مخالفان ایران.

بعد از افشای فایل صوتی رعنا رحیم پور، سخنگوی وزارت خارجه در مصاحبه ای گفته بود« رعنا رحیم‌پور می‌تواند به ایران برگردد»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید