۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 55400261

قیمت هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی ۹۲.۷۶ دلار فروخته شد و نسبت به دیروز ۳ درصد کاهش یافت.

ریزش قیمت نفت در بازارهای جهانی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در چین که نگرانی در مورد کاهش مصرف سوخت در بزرگ ترین واردکننده نفت در جهان را افزایش داد، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک دلار کاهش یافت.

در لحظه انتشار این خبر، هر بشکه نفت برنت با ۳۸ سنت کاهش ۹۲.۷۶ دلار فروخته شد. قیمت نفت برنت دیروز ۳ درصد کاهش یافت.

نفت خام آمریکا نیز با ۵۳ سنت کاهش ۸۵.۳۴ دلار معامله شد. WTI روز گذشته ۳.۵ درصد کاهش یافته بود.

با اعلام کاهش سیاست های سختگیرانه مقابله با کرونا در چین در هفته گذشته، خوشحالی سرمایه گذاران را به دنبال داشت، اما تحلیلگران گفتند که قرنطینه و افزایش تعداد مبتلایان همچنان یک ریسک کاهشی مهم است.

تاماس وارگا، دلال نفتی در این رابطه گفت: «افزایش تعداد مبتلایان در پکن و سایر شهرهای بزرگ چین به ما یادآوری کرد که تغییر مسیر رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت در چین به این زودی ها رخ نمی دهد.»

به نوشته این گزارش، تعداد مبتلایان به کرونا امروز در این کشور از جمله در پکن افزایش یافته و تولید کارخانه ها نیز کند شد.

بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان نیز امروز، پیش‌بینی‌های سه ماهه و کل سال خود را برای رشد اقتصادی در چین را به دلیل ادامه محدودیت های کرونایی در این کشور کاهش داد.

پیش بینی میزان تقاضای نفت در جهان در سال ۲۰۲۲

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، پیش بینی خود برای رشد تقاضای نفت در جهان در سال ۲۰۲۲ را برای پنجمین بار از ماه آوریل تاکنون کاهش داد و با اشاره به چالش‌های اقتصادی فزاینده نظیر تورم بالا و افزایش نرخ بهره، پیش بینی سال آینده را نیز کم کرد.

با این حال، نگرانی در مورد کمی عرضه در زمستان پیش رو، همچنان از عوامل تقویت قیمت نفت به شمار می رود. اجرای تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه بخش نفت روسیه از ۵ دسامبر آغاز می شود. توقف واردات محصولات نفتی این کشور نیز در ماه فوریه آغاز خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی روز امروز اعلام کرد، ممنوعیت‌ های اتحادیه اروپا برای واردات نفت خام روسیه از طریق دریا به این معناست که ۱.۱ میلیون بشکه در روز باید جایگزین شود.

از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، انتظار می ‌رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ نوامبر حدود ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید