صندوق بازنشستگی کشور از پرداخت سومین مرحله از وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان خبر داد. این تسهیلات به حساب ۳۱ هزار و ۶۵۷ نفر مشمول واجد شرایط واریز شده است.

واریزی ۱۵ میلیونی به حقوق بازنشستگان | نحوه دریافت وام فوری بدون ضامن با کارمزد ۴ درصدی برای بازنشسته ها
به گزارش سلام نو، فرصت ثبت نام برای دریافت وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی، سی و یکم اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید. اسامی واجدین شرایط این تسهیلات نیز یکم مردادماه اعلام شد. طبق اعلام قبلی صندوق بازنشستگی، میزان این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان تعیین شده و تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که حقوق خود را از طریق بانک صادرات دریافت می‌کنند. افرادی که وام به حساب آن‌ها واریز شده، شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، مشاره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه خود را به سایت صندوق بازنشستگی ارائه داده و فرآیند ثبت نام را به طور کامل گذرانده بودند.

مبلغ اقساط وام ضروری بازنشستگان چقدر است؟

نرخ سود این وام ۴ درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط آن ۳۶ ماه خواهد بود. با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۴۴۲ هزار و ۸۶۰ تومان است. جمع کل اقساط ۱۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۵۲ تومان و سود کل وام ۹۴۲ هزار و ۹۵۲ تومان خواهد بود.

ابتدای تیرماه سال جاری، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، از تخصیص اعتبار یه هزار میلیارد تومانی برای پرداخت وام به صندوق بازنشستگی کشور خبر داده بود. خاندوزی وعده پرداخت این تسهیلات را از طریق بانک صادرات داد. اما بعدا محمود مرتضایی‌فرد، مدیر کل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی کشور، اعلام کرد که تسهیلات وعده داده شده توسط خاندوزی ارتباطی با صندوق بازنشستگی کشور ندارد و احتمالا بخشی از برنامه دولت برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن است. پرداخت این نوع تسهیلات از ماه‌های آخر سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ما بازنشستگان دبیر بابت همسان‌سازی حقوق درسال 1394 از شیش ماه اول سال هنوز طلبکاریم‌ خواهشمندیم اینو پرداخت نمایید واقعا نیاز داریم ‌متشکر یم‌‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید