نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا باعث گسترش یأس نسبت به دونالد ترامپ در میان قانونگذاران جمهوری‌خواه شده است.

جمهوری‌خواهان از ترامپ مایوس شدند

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «مو بروکس»، عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که سابقاً حامی «دونالد ترامپ» بود با توجه به نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، نامزد شدن ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را «اشتباهی بد» توصیف کرده است.

مو بروکس پیش از یکی از طرفداران سرسخت دونالد ترامپ بود و روزنامه گاردین چرخش موضع او در قبال قهرمان سابقش را نشان‌دهنده افزایش یأس در میان جمهوری‌خواهان آمریکایی از کمپین انتخاباتی ترامپ دانسته است؛ و بروکس در مصاحبه‌ای گفت: «دونالد ترامپ نشان داده که فردی دغل‌کار، بی‌وفا، فاقد صلاحیت، ناپخته و بسیاری چیزهای دیگری است که باعث انزوای این همه فرد مستقل و جمهوری‌خواه شده است. حتی کاندیدی که از زیرزمینش تبلیغ کند هم می‌تواند او را شکست دهد.»

ترامپ قرار است روز سه‌شنبه نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کند.

بسیاری از نامزدهایی که ترامپ در آن‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای برای گزینش فرماندارها، اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا حمایت کرده نتیجه را به رقیبان خودشان واگذار کردند.

ترامپ به‌طور کلی از ۳۷ نامزد در رقابت‌های حساس و کلیدی فرمانداری‌ها، مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا اعلام حمایت کرده است.

پایگاه پولیتیکو گزارش داده ترامپ در این انتخابات از چهار جمهوری‌خواه برای تصدی سمت وزیر امور داخلی ایالتی حمایت کرده بود که همه آن‌ها نتیجه را به رقبای دموکرات خود واگذار کردند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید که جمعه منتشر شد، جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به آن‌ها، ران دی‌سانتیس فرماندار فلوریدا را به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، در نظرسنجی انجام شده توسط موسسه یوگاو، ۴۲ درصد جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به آن‌ها گفتند دیستانتیس را به ترامپ برای نامزدی در سال ۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند. فقط ۳۵ درصد گفتند ترامپ را به دی‌سانتیس ترجیح می‌دهند.

طبق این گزارش، آن دسته از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که خود را جمهوری‌خواهان راسخ می‌دانند، احتمال بیشتری داشت که نامزد سومی را (۴۵ درصد) به ترامپ بجای فرماندار فلوریدا که در انتخابات میان‌دوره‌ای توانست بار دیگر صاحب این سمت شود، ترجیح دهند. چهل و سه درصد جمهوری‌خواهان راسخ گفتند که دی‌سانتیس را ترجیح می‌دهند.

در عین حال، دی‌سانتیس در بین رای‌دهندگان متمایل به جمهوری‌خواهان حمایت بیشتری کسب کرد و ۴۵ درصد از افراد این گروه نامزدی وی را در مقابل ۲۱ درصد حمایت از نامزدی ترامپ، ترجیح دادند.

با این حال، ۳۸ درصد پاسخ‌دهندگانی که خود را جمهوری‌خواهان نه چندان راسخ توصیف کردند، گفتند دی‌سانتیس را ترجیح می‌دهند، در مقابل ۳۱ درصد از افراد این گروه همین نظر را درباره ترامپ داشتند.

این نتایج بعد از یک هفته تنش بین ترامپ و دی‌سانتیس پس پیروزی قاطع وی در فرمانداری فلوریدا منتشر شده است. دی‌سانتیس در کنار ترامپ به عنوان نامزد اصلی بالقوه برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته می‌شود.

ترامپ سه‌شنبه تهدید کرد اطلاعات خصوص درباره رقیب اصلی بالقوه‌اش را که «خیلی جذاب نخواهد بود»، اگر وی تصمیم بگیرد با او رقابت کند، به اشتراک خواهد گذاشت. ترامپ گفت: فکر می‌کنم اگر نامزد شود، خیلی بد به خود آسیب خواهد زد. من بیشتر از هر کسی، افراد دیگر، شاید همسرش درباره او می‌دانم.

در حالی که جمهوری‌خواهان خود را برای موج قرمز بزرگ آماده کرده بودند، با پیروزی «کاترین کورتز ماستو» سناتور ایالت نوادا در مقابل رقیب جمهوری خواه وی «آدام لاکسالت»، دموکرات‌ها ۵۰ کرسی سنا را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به دست آوردند و کنترل سنا در دست حزب جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا باقی ماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید