تجربه سفر به منطقه آزاد کیش با ماشین پر از شور و هیجان است به همین دلیل فاصله تهران تا کیش با ماشین چند کیلومتر است اهمیت دارد.

فاصله تهران تا کیش با ماشین چند کیلومتر است

سلام نو _ سرویس گردشگری: فاصله تهران تا کیش با ماشین چند کیلومتر است، برای سفر کردن به این مقصد بی‌نظیر برای هر مسافر و گردشگری که از مبدأ تهران تمایل به بازدید از جاذبه‌های کیش را داشته باشد مهم است چرا که از این طریق برای نحوه سفر خود امکان برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری دارد. کیش به عنوان یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین مقاصد گردشگری جنوب ایران دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب است و با وجود ساعات آفتابی زیاد به نسبت دیگر جزیره‌های اطراف خود در طول سال و میانگین رطوبت ۶۰ درصدی هر ساله حجم فراوانی از مسافر را در فصل‌های گوناگون جذب می‌کند و گفتنی است که جاذبه‌های طبیعی، تفریحات متنوع و مراکز خرید خوب آن تأثیر به سزایی در اشتیاق سفر به این جزیره را سبب شدند.

پیمودن فاصله تهران تا کیش

پیش از اینکه بدانیم فاصله تهران تا کیش با ماشین چند کیلومتر است، در جریان باشیم که به شیوه‌های مختلفی می‌توان مسافت پایتخت تا کیش را پیمود، چه بسا راحت‌ترین و سریع‌ترین نحوه سفر به کیش استفاده از پروازهایی است که بین فرودگاه بین المللی مهرآباد و فرودگاه بین المللی کیش انجام می‌پذیرد و جالب است بدانیم مسافت هوایی بین این دو نقطه ۱۰۴۳ کیلومتر است و به طور معمول و در شرایط مساعد آب و هوایی می‌توان این فاصله را در ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طی کرد. شیوه دیگر پیمودن فاصله تهران تا کیش استفاده از قطارهایی است که تهران را به مقصد بندرعباس ترک می‌کنند، اگر برای شما این سؤال مطرح شده که چرا برای رفتن به کیش به صورت زمینی بایستی مقصدی میانی را انتخاب کنیم و به بندرعباس برویم همراه ما باشید تا پاسخ آن را دریافت کنید.

فاصله تهران تا کیش با ماشین چند کیلومتر است را در ادامه توضیح می‌دهیم برای اینکه بدانیم به چه دلیل دسترسی به جزیره کیش به صورت زمینی نیاز به یک مقصد میانی مثل بندرعباس دوست داشتنی دارد بایستی گفت به خاطر اینکه کیش جزیره‌ای است در میان آب‌های خلیج همیشه فارس و دسترسی مستقیم و بدون واسطه به آن از طریق زمینی ممکن نیست و برای رسیدن به این جزیره زیبا و دیدنی بایستی در وهله اول به بندرعباس رفت و در ادامه سفر خود را به یکی از بنادر لنگه، چارک و آفتاب در آن رساند و به وسیله شناورهای موجود در این بنادر به کیش رفت. لازم به ذکر است که از تهران تا بندرعباس ۱۳۳۰ کیلومتر مسیر ریلی وجود دارد و برای رسیدن به یکی از بندرهای ذکر شده نیاز به سفر درون شهری داریم.

فاصله تهران تا کیش با ماشین چند کیلومتر است

مسافت تهران تا کیش با ماشین

سفر با ماشین جذاب خواهد بود و فاصله تهران تا کیش با ماشین چند کیلومتر است برای شمار زیادی از مسافران و گردشگرانی که از طریق زمینی و با وسیله شخصی سفر می‌کنند بیش از مسافران دیگر اهمیت دارد. پر واضح است این فاصله با مسیری که تعیین می‌شود تغییر می‌کند و زمان پیمودن آن به صورت مستقیم با تعداد و مدت توقف‌ها در طول مسیر بستگی دارد و توجه کنیم که برای دسترسی به کیش به وسیله ماشین بایستی به بندرعباس مراجعه کنیم و از طریق بندرهای آن به کیش برسیم. از تهران تا بندرعباس ۱۲۷۵ کیلومتر است و با در نظر گرفتن سفر درون‌شهری برای رسیدن به یکی از بنادر بندرعباس در راستای رفتن به کیش، مسافتی نیز در بندرعباس نیاز به طی شدن دارد و این مسافت به بندر انتخابی شما از میان بندرهای چارک، لنگه و آفتاب بستگی دارد.

حال که پی بردیم فاصله تهران تا کیش با ماشین چند کیلومتر است برای کامل‌تر شدن اطلاعات خود بهتر است درباره فاصله هر یک از بندرهای چارک، آفتاب و لنگه تا جزیره کیش بدانیم از مدارکی که برای سفر دریایی نیاز داریم آگاه باشیم. دورترین فاصله از بندر لنگه تا جزیره کیش است که ۹۳ کیلومتر تخمین زده می‌شود و نزدیک‌ترین فاصله را بندر آفتاب در بندرعباس به کیش دارد که ۱۸ کیلومتر است در این میان بندر چارک فاصله‌ای ۳۲ کیلومتری با کیش دارد و گفتنی است که هر سه دارای شناورهای حمل خودرو و شناورهای مسافربری هستند و به طور معمول سفر دریایی با شناورهای هر یک از این بندرها تا کیش در صورتیکه جابه‌جایی به وسیله لندینگ کرافت انجام شود دو برابر شناورهای مسافربری زمان نیاز دارد.

در سفر خود با ماشین به کیش بایستی به همراه داشتن تعدادی مدارک توجه ویژه داشته باشیم از جمله این مدارک گواهینامه رانندگی، اصل و کپی کارت ماشین و برگه معاینه فنی است. برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین نیز جزء مدارکی است که تا پایان سفر بایستی همراه مسافر باشد و به طور کلی توصیه می‌شود پیش از رفتن بر روی شناورهای حمل خودرو باک بنزین ماشین شخصی خود را پر و در طول سفر حریم مسافران دیگر و بهداشت را رعایت کنیم.

فاصله تهران تا کیش با ماشین چند کیلومتر است

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید