۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 55399917

هرمزگان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان غار الهه نمک فیروزه‌ ای می‌باشد که در دل جزیره هرمز واقع شده است.

غار الهه نمک فیروزه‌ ای کجاست؟

سلام نو - سرویس گردشگری: کشور ایران با داشتن اقلیم‌های طبیعی مختلف و خاص در همه سال، گزینه‌های عالی برای سفر و طبیعت‌گردی دارد و می‌توان روزهای خوبی را در مناطق مختلف آن رقم زد. طبیعت منحصربه‌فرد ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب برای هر ذائقه و روحیه‌ای جذابیت‌های طبیعی و تاریخی زیادی در چنته دارد.خلیج همیشه فارس ایران یا جزایر متعدد و منحصربه‌فرد یکی از سایت‌های گردشگری مهم کشور است. در این میان، جزیره هرمز با ساحل رنگین خود مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشد. غار الهه نمکی از جاهای دیدنی جزیره هرمز است.

غار الهه نمک فیروزه‌ ای کجاست؟

معرفی غار الهه نمک هرمز

جزیره هرمز از جزایر ایرانی خلیج فارس و مقاصد گردشگری و مکان های دیدنی استان هرمزگان است که به‌دلیل مجاورت با یکی از مهم‌ترین تنگه‌های جهان، یعنی تنگه هرمز، شهرت بسیار دارد. عمق دریا در تنگه هرمز به حدی است که نفتکش‌های بزرگ هم به‌راحتی می‌توانند از آن عبور کنند. این جزیره در طول تاریخ پرفراز و نشیب ایران به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود، همواره مورد توجه متجاوزان بوده است.غار الهه نمک در جزیره هرمز قرار دارد. این جزیره تاریخی به کوه‌های نمکی، صخره‌های زیبا و خاک سرخ خود شهره است. جزیره هرمز با ۷۲ کانی مختلف و رنگارنگ به سرزمینی خاص تبدیل شده که بهشت زمین‌شناسان و طبیعت‌گردان است و پتانسیل‌های بی‌شمار گردشگری دارد. سفر به جزیره هرمز می‌تواند یکی از خاص‌ترین تجربه‌های هر انسان باشد؛ گرچه به‌دلیل عدم اطلاع از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و زمین شناسی آن، کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.اگرچه خاک سرخ جزیره هرمز معروف است، به آن لقب گنبد نمکی داده‌اند؛ زیرا این منطقه اشباع از نمک است. همین مسئله سبب تشکیل توده‌های نمکی بزرگ و کوچک طبیعی و جاذبه‌های منحصربه‌فرد در جزیره هرمز شده است. آب‌های جزیره هرمز به‌قدری اشباع از نمک هستند که اگر دست را در آن فرو ببرید بعد از مدتی لایه‌ای از نمک روی آن شکل می‌گیرد و دلیل این مسئله، پیدایش این جزیره روی گنبد نمکی است. گفته می‌شود نمک موجود در جزیره هرمز و کوه الهه نمک به هیچ عنوان برای انسان ضرر ندارد؛ بلکه حضور در این منطقه به‌دلیل وجود نمک که خاصیت گندزدایی و دور گردن انرژی‌های منفی را دارد، بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

نحوه دسترسی غار الهه نمک هرمز

برای سفر به جزیره هرمز و بازدید از غار الهه نمک، ابتدا باید از طریق پرواز قشم، پرواز بندر عباس، قطار بندر عباس یا وسیله شخصی خود را به جزیره قشم یا بندرعباس برسانید. سپس از طریق بندرعباس و اسکله حقانی یا از طریق قشم و اسکله ذاکری با لنج یا شناور به جزیره هرمز بروید. کمتر از یک ساعت تا جزیره هرمز فاصله است.جزیره هرمز مساحت کمی دارد و با پای پیاده می‌توان در یک یا دو روز از تمام جاذبه‌های آن بازدید کرد. برای بازدید از کوه الهه نمک و غار الهه نمکی تا رسیدن به نزدیک این جاذبه‌ها می‌توان از خودرو یا موتور سه‌چرخ استفاده کرد؛ سپس با پنج دقیقه پیاده‌روی به غار الهه نمکی خواهید رسید. البته گزینه پیاده‌روی در کل مسیر به دلیل زیبایی‌های این جزیره، لطف بسیار دارد.

غار الهه نمک فیروزه‌ ای کجاست؟

کی بروم؟

سفر به جزیره زیبای هرمز و بازدید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز آن فصل خاصی نمی‌شناسد؛ گرچه به‌دلیل هوای گرم و شرجی جنوب کشور و جزایر خلیج فارس در نیمه اول سال، بهتر است این سفر را به پاییز و زمستان موکول کنید تا در کنار زیبایی‌های جزیره از هوای مطبوع منطقه در نیمه دوم سال نیز بهره‌مند شوید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید