۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 55399884

برای سفر به دیلمان باید روستاهای اطراف دیلمان را به خوبی بشناسید. هر یک از این روستاها جاذبه های گردشگری زیادی دارند.

روستاهای اطراف دیلمان

سلام نو-سرویس گردشگری: برای سفر به دیلمان باید روستاهای اطراف دیلمان را به خوبی بشناسید. در این صورت می توانید از سفر به دیلمان و مشاهده طبیعت بکر این روستا لذت ببرید. دیلمان به عنوان یکی از روستاهای بزرگ و زیبای استان گیلان شناخته می شود که روستاهای کوچک زیادی دارد. دیلمان را به عنوان یکی از روستاهای شرق گیلان می شناسند که ارتفاع آن بیشتر از ۲ هزار متر می باشد. برای رسیدن به روستای دیلمان مسیر زیبایی را رد می کنید. جاده جنگلی که برای رفتن به این مسیر طی می نمایید بسیار زیبا و دیدنی است.

روستاهای دیلمان

برای مشاهده روستاهای معروف دیلمان باید به خوبی انواع روستاها را بشناسید. با شناخت روستاها می توانید جهت بازدید، زمان مشخص شده ای را طی کنید تا طبیعت بکر روستاهای اطراف را مشاهده نمایید. هر یک از روستاهایی که در نزدیکی دیلمان هستند و دیدنی می باشند عبارتند از :

۱. آسیابر

آسیابر به عنوان یکی از روستاهای معروف دیلمان شناخته می شود که یک سمت آن به روستای لنگلر وصل شده است. زمان برگزاری جشن نوروز، بازار روستای آسیابر دیدنی و زیبا می شود. جمعیت این روستا چندان زیاد نیست ولی گردشگران هر ساله در فصل بهار و تابستان به این روستا می روند.

۲. بندین

یکی دیگر از روستاهای زیبای دیلمان که هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند روستای بندین می باشد. این روستا آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و جمعیت آن زیاد نیست. بافت قدیمی روستا یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. برای تمرینات صخره نوردی بسیاری از افراد به این روستا می روند. روستای بندین یکی از روستاهای خاص و دیدنی می باشد که در فصل بهار و تابستان از طبیعت بکر آن لذت می برید.

۳. کوه پس روستای دیدنی دیلمان

در بین انواع روستاهای زیبای دیلمان می توانید از روستای کوه پس در فصل بهار بازدید نمایید. این روستا تعداد جمعیت بیشتری نسبت به دیگر روستاهای دیلمان دارد. این روستا در نزدیکی سیاهکل است. بنابراین با بازدید از این روستا می توانید به سیاهکل هم بروید تا از جاذبه های طبیعی سیاهکل بازدید نمایید.

روستاهای اطراف دیلمان

روستاهای دیلمان

۴. لور

روستای لور به عنوان یکی دیگر از روستاهای اطراف دیلمان شناخته می شود که از قسمت غرب به آسیابر نزدیک است. قلعه قدیمی و باستانی در قسمت غربی این روستا واقع شده که شما می توانید از این قلعه به عنوان یک مکان تاریخی بازدید نمایید. این قلعه را افراد بومی به به عنوان کافر قلعه می شناسند. غیر قابل نفوذ بودن این قلعه به عنوان یکی از ویژگی های مهم آن شناخته می شود. برای ذخیره آب این قلعه در گذشته کاربرد زیادی داشته است.

۵. اروشکی روستای دیدنی دیلمان

یکی دیگر از روستاهای زیبای دیلمان که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است روستای اروشکی می باشد. این روستا از چهار طرف با روستاهای زیادی در ارتباط است. به همین دلیل شما به راحتی می توانید از این روستا و روستاهای دیگر دیلمان بازدید نمایید. شغل بیشتر افرادی که در این روستا زندگی می کنند کشاورزی می باشد. شما از جاده رشت، رستم آباد، لوشان و ... می توانید به این روستا بروید.

۶. گولک

در شرق دیلمان روستای گولک قرار گرفته است. گولک به عنوان یکی از روستاهای معروف دیلمان می باشد که آب و هوای بی نظیری دارد. شغل بیشتر افرادی که در این روستا هستند کشاورزی و دامپروری می باشد. در ده کیلومتری شرق روستای دیلمان این روستا قرار گرفته است.

۷. میکال روستای دیدنی دیلمان

یکی دیگر از روستاهای اطراف دیلمان که در ۹ کیلومتری دیلمان قرار گرفته است روستای میکال می باشد. در این روستا جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی وجود دارد. گورستان قزوین صحرا، گورستان باستانی گون کر و ... به عنوان جاذبه های تاریخی زیبای این روستا شناخته می شود.

۸. اسپیلی

روستای اسپیلی به عنوان یکی دیگر از روستاهای معروف دیلمان می باشد. این روستا در نزدیکی سیاهکل قرار گرفته و طبیعت بکر و دیدنی دارد. مسیر لاهیجان به سیاهکل به عنوان بهترین مسیری شناخته می شود که برای رسیدن به این روستا می توانید طی کنید. قوم دیلم به عنوان یکی از قوم های مهم این روستا شناخته می شود.

روستاهای اطراف دیلمان

دیلمان

۹. عین شیخ روستای دیدنی دیلمان

یکی دیگر از روستاهای زیبای دیلمان روستای عین شیخ می باشد. این روستا جمعیت زیادی ندارد و بیشتر افرادی که در روستا هستند شغل شان کشاورزی و دامپروری می باشد. عین شیخ را می توانید به عنوان یکی از روستاهای زیبای گیلان در فصل بهار و تابستان مورد بازدید قرار دهید.

۱۰. ملومه

یکی دیگر از روستاهای اطراف دیلمان که زیبایی بی نظیری دارد روستای ملومه می باشد. از قسمت جنوبی به روستای چهار محال متصل می گردد. شما می توانید از طریق این روستا با روستاهای دیگر ارتباط برقرار کنید و برای بازدید به روستاهای دیگر بروید. برای رفتن به این روستا می توانید از مناطق جنگلی متنوعی بازدید کنید.

۱۱. دیارجان روستای دیدنی دیلمان

یکی دیگر از روستاهای زیبای دیلمان روستای دیارجان می باشد. این روستا جاذبه های گردشگری زیادی دارد و آب و هوای آن بی نظیر است. جمعیت این روستا چندان زیاد نیست و بیشتر افرادی که در این روستا هستند شغل شان کشاورزی و دامپروری می باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید