۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 55399883

برای طی کردن مسیر جاده ای تهران به دیلمان بهتر است که به خوبی شهرها و روستاهای مبدا و مقصد را یاد بگیرید.

مسیر جاده ای تهران به دیلمان

سلام نو-سرویس گردشگری: برای طی کردن مسیر جاده ای تهران به دیلمان باید به خوبی شهرها و روستاهایی که بین مبدا و مقصد وجود دارند را یاد بگیرید. تمامی امکاناتی که در جاده وجود دارد را باید بررسی کنید تا بدانید در چه مکان هایی می توانید توقف داشته باشید. این مسئله که شما می خواهید با اتوبوس و یا خودروی شخصی جاده را طی کنید اهمیت زیادی دارد. در واقع سرعت طی کردن جاده به نوع خودروی شما بستگی دارد. در صورتی که با مسیر تهران به دیلمان را یاد بگیرید به راحتی می توانید این جاده را طی نمایید.

بررسی مسیر تهران به دیلمان

مسافت تهران به دیلمان ۳۴۲ کیلومتر می باشد و شما اگر سرعت تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد بعد از چهار ساعت و نیم به مقصد می رسید. در صورتی که سرعت شما بیشتر باشد می توانید سریعتر به مقصد برسید. دقت داشته باشید که بین مسیر باید تابلوها را به دقت بررسی کنید. فاصله هر یک از شهرهای میانی بین مبدا و مقصد را روی تابلوها می توانید مشاهده کنید. شما می توانید در طی مسیری که می گذرانید از جاذبه های گردشگری زیادی بازدید نمایید. برخی از جاذبه های گردشگری که بین مسیر وجود دارند را می توانید در یک ساعت بازدید کنید و برخی دیگر از شهرهای میانی نبدا و مقصد را باید طی یک الی دو روز بازدید نمایید.

بررسی شهرهای مسیر جاده ای تهران به دیلمان

برای طی کردن جاده تهران به دیلمان باید ابتدا از طریق اتوبان شهید فهمیده خارج شده و وارد کرج گردید. پس از اینکه به کرج رسیدید باید از طریق اتوبان قزوین، کرج مسیرتان را ادامه دهید. پس از اینکه از کرج خارج شدید به هشتگرد می رسید. زمانی که در اتوبان کرج، قزوین هستید می توانید روستاها و شهرک های زیادی را مشاهده خواهید کرد. بعد از اینکه روستاها و شهرهای متنوع را گذراندید وارد قزوین می شوید. می توانید از قزوین به عنوان یکی از شهرهای تاریخی بازدید نمایید. بازدید از شهر کرج حدود یک روز زمان می برد.

بعد از اینکه قزوین را رد کردید باید از طریق اتوبان رشت - قزوین، جاده تهران به دیلمان را ادامه دهید. بعد از رد کردن قزوین می توانید روستاهای آقا بابا، بوعینک، دودهه، گزنه، کوهین و ... را در مسیر خود مشاهده کنید. الوندی، قزل دره، ملاعلی، لوشان و ... را می توانید در این مسیر مشاهده نمایید و در صورت تمایل از این روستاها و شهرها بازدید نمایید. منجیل و هرزویل از جمله شهرهای استان گیلان هستند که می توانید بعد از لوشان مورد بازدید قرار دهید.

بعد از اینکه منجیل و هرزویل را رد کردید می توانید روستاهای دیگر را مورد بازدید قرار دهید. در مسیر جاده ای تهران به دیلمان روستاهای زیبایی شمالی زیادی را مشاهده می کنید. رودبار یکی از دیگر شهرهای میانی مسیر مبدا و مقصد می باشد که بسیار زیبا است. شما می توانید از شهر رودبار و دیدنی های زیبای این شهر در یک روز بازدید نمایید. رودبار دارای روستاهای زیادی می باشد که هر یک از روستاها جذابیت بی نظیری دارند. بعد از رودبار و روستاهای این شهر وارد شهر توتکابن می شوید. بعد از توتکابن جاده دشوار و پیچ در پیچی را باید برای رسیدن به دیلمان طی کنید. روستاهای زیادی در این مسیر پیچ در پیچ وجود دارد که هر یک از آنها را می توانید مورد بازدید قرار دهید. بعد از روستاهای متنوع سرانجام به دیلمان می رسید.

مسیر جاده ای تهران به دیلمان

تهران تا دیلمان

امکانات مسیر تهران به دیلمان

امکانات زیادی در جاده تهران به دیلمان وجود دارد که هر یک از آنها را می توانید برای راحتی سفرتان استفاده کنید. پمپ بنزین ها و پمپ گازهای زیادی در این مسیر قرار گرفته اند که می توانید برای پر کردن باک بنزین خود از آنها استفاده کنید. شهرها و روستاهای زیادی در مسیر قرار گرفته اند که رستوران های متنوعی دارند. بنابراین شما در مسیر می توانید توقف نمایید و از صرف غذا در این رستوران ها لذت ببرید. فروشگاه ها و سوپرمارکت های زیادی در مسیر قرار دارند که می توانید از آنها برای خرید مواد ضروری سفرتان استفاده کنید. هر یک از امکانات این مسیر روز به روز بیشتر می شود.

مسیر جاده ای تهران به دیلمان با ماشین شخصی

مسیر جاده ای تهران به دیلمان را با ماشین شخصی می توانید به راحتی طی کنید. در صورتی که سرعت خودروی شما زیاد باشد و بخواهید به صورت یکسره مسیر را طی کنید بعد از سه ساعت و نیم به مسیر می رسید. اما اگر در مسیر توقف نمایید امکان دارد طول بکشد تا به مقصد برسید. دقت داشته باشید که برای طی کردن مسیر با ماشین شخصی باید مسیر را به خوبی بلد باشید و تابلوهای مسیر را با دقت بررسی کنید.

مسیر جاده ای تهران به دیلمان

تهران به دیلمان

مسیر تهران به دیلمان با اتوبوس

جاده تهران به دیلمان با اتوبوس را می توانید حدود ۴ ساعت و نیم طی کنید. دقت داشته باشید که برای طی کردن این جاده با اتوبوس در مسیر توقف خواهید داشت. بنابراین ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا به مقصد برسید. بسیاری از افرادی که می خواهند با اتوبوس به دیلمان بروند، سفرشان را با تورهای گردشگری آغاز می نمایند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید