۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸
کد خبر: 55399869

در شهر اصفهان شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری خارق العاده هستیم. اما یکی از منحصر بفردترین آنها، دشت‌های اطراف اصفهان می‌باشند.

دشت‌های اطراف اصفهان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا محبوب‌ترین دشت‌های اطراف اصفهان را می‌شناسید؟! یکی از مهمترین مکان‌های گردشگری در اصفهان، استفاده از طبیعت‌های منحصر به فرد آن است. به سبب وجود پر محبت و سرشار از عشق زاینده رود در استان اصفهان، شاهد وجود بسیاری از دشت‌ها و مناطق گردشگری در اطراف اصفهان خواهیم بود. هر کدام از این مکان‌ها با برخورداری از زیبایی‌های منحصر به فرد و چشم نواز، سبب شده‌اند که این شهر از شرایط منحصر به فردی (برای گردشگری و تفریح) برخوردار گردد.

در اطراف شهر اصفهان می‌توان شاهد بسیاری از روستاها و طبیعت‌های منحصر به فرد بود. هر کدام از آنها در بر دارنده‌ی بسیاری از جاذبه‌های طبیعی خیره کننده و منحصر به فرد هستند. بنابراین می‌توانید به راحتی با مراجعه به این مکان‌ها از یک خاطره‌ی فراموش نشدنی و به یاد ماندنی برخوردار گردید. لذا در بسیاری از موارد شاهد بهره برداری مفید از این مکان‌ها برای گردشگری و تفریح هستیم. یکی از مهمترین فاکتورها برای این که بتوانید بهترین مکان‌های گردشگری اطراف این شهر را انتخاب کنید، توجه به شناخت آنها است. اغلب در اطراف شهر اصفهان می‌توان شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بود که هر کدام از آنها دربردارنده ویژگی های خاصی هستند.

بهترین دشت‌های اطراف اصفهان برای گردشگری:

همانطور که ذکر کردیم، دشت‌های اطراف اصفهان بسیار وسیع و گسترده هستند. بنابراین برای اینکه بتوانید از تمامی آنها دیدن کنید، باید یک سفر خاص را به این مورد، اختصاص دهید. دشت‌هایی که در این منطقه واقع شده‌اند، از ویژگی‌های متمایز کننده‌ای برخوردار هستند. یکی از مهمترین ویژگی‌های آنها، ایجاد شرایط مطلوب برای مسافران است. سالانه در این شهر می‌توان شاهد حضور پر رنگی بسیاری از افراد، (از اقصی نقاط جهان) بود. بنابراین افراد این منطقه کاملا به اصول میزبانی، آگاه هستند. لذا شما می‌توانید در این مکان‌ها، یک سفر دلنشین و خاطره انگیز را تجربه کنید. از بهترین دشت‌ها و مکان‌های گردشگری در این منطقه، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

روستای اوره از بهترین مکان‌های گردشگری در اصفهان:

اگر می‌خواهید به یکی از جذاب‌ترین دشت‌های اطراف اصفهان مراجعه کنید، حتما سری به روستای اوره نیز بزنید. این روستا در شهرستان نطنز واقع شده که از جمله خوش آب و هواترین مناطق شهر اصفهان به شمار می‌رود. طبیعت چشم نواز و خیره کننده در این روستا سبب شده است که سالانه گردشگران بسیار زیادی به این روستا مراجعه نمایند. در این روستا می‌توانید شاهد بسیاری از: دامنه‌های سرسبز خیره‌کننده، انواع چشمه سارهای پرقدرت و خروشان، انواع درختان سر به فلک کشیده و دشت‌های منحصر به فرد بود. هر کدام از این موارد زیبایی خاص و چشم نوازی را در بر دارند که حامل انرژی مثبت، آرامش و حال خوب، خواهند بود. مراجعه به این روستا در تمامی فصل‌ها، ایده آل به نظر می‌رسد. این روستا از مردمانی خونگرم با میزبانی فوق العاده ای برخوردار است.

از جاذبه‌های طبیعی گردشگری در این شهر می‌توان به: امامزاده آقا سلطان اشاره نمود. البته که در کنار این امامزاده، می توان شاهد یک طبیعت بکر، دست نخورده و منحصر به فرد با سازه‌های روستایی خیره‌کننده نیز بود. اگر به دنبال تجربه‌ی یک منطقه‌ی گردشگری خیره کننده و بکر هستید، می‌توانید به: (شهرستان نطنز مراجعه نموده و از بخش مرکزی به سمت دهستان کرکس و سپس روستای اوره حرکت کنید.)

دشت‌های اطراف اصفهان

روستای اوره از دشت‌های اطراف اصفهان

تنگه غرقاب از بهترین دشت‌های اطراف اصفهان:

یکی از رودخانه‌هایی که سبب بروز دشت‌های اطراف اصفهان شده است، رودخانه گلپایگان می‌باشد. در حوالی این رودخانه می‌توان شاهد روستاهای: نورآباد، آشناخور، فرنق و غیره نیز بود. اما از دشت‌های منحصر به فرد در این منطقه می توان به تنگه غرقاب اشاره کرد. این منطقه به عنوان یکی از خوش آب و هواترین و منحصر به فرد ترین مناطق در استان اصفهان شناخته شده است. گرمای دشت‌های کویری در شهرهای اطراف اصفهان، سالانه بسیاری از گردشگران را به سمت این منطقه روانه می‌کند. در این تنگه می توان شاهد بسیاری از جاذبه‌های طبیعی خیره کننده و منحصر به فرد بود که چشم مخاطبین را نوازش می‌کند.

از مکان‌های گردشگری در کنار جاذبه‎‌ی طبیعی تنگه غرقاب، می‌توان به انواع سنگ‌ نوشته‌ها نیز اشاره نمود. این جاذبه‌های گردشگری اصفهان، محبوبیت آن را دو چندان نموده‌اند. برای رسیدن به این تنگه، می‌توانید از سمت شهرستان گلپایگان به سمت روستای غرقاب حرکت نموده و سپس در مسیر تنگه غرقاب قرار بگیرید.

دشت‌های اطراف اصفهان

تنگه غرقاب از بهترین دشت‌های اطراف اصفهان

گلستانکوه یک دشت خیره کننده و منحصر بفرد:

در لیست بهترین دشت‌های اطراف اصفهان، می‌توان از گلستانکوه نیز یاد کرد. این منطقه در مرتفع‌ترین مناطق ییلاقی شهر اصفهان قرار گرفته است. وجود مراتع جذاب سرسبز، دشت لاله‌های واژگون و غیره، زیبایی چشم نوازی را برای آن به همراه داشته است. در این منطقه، می‌توانید حضور بسیاری از گونه‌های مختلف گیاهی را لمس کنید. این منطقه نیز مانند بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در اصفهان، می‌توانید شاهد یک طبیعت زیبا و آب و هوای دلنشین، باشید.

یکی از بهترین زمان‌ها برای مشاهده‌ی خلقت بی‌نظیر و چشم نواز این دشت، فصل بهار است. در این فصل می‌توانید شاهد یک دشت پرگل با لاله‌های واژگون و شکفته بود. همچنین وجود چشمه‌های بکر و دیدنی در این منطقه، زیبایی وصف ناشدنی را برای آن به ارمغان آورده است. برای اینکه بتوانید از زیبایی‌های چشم نواز این منطقه لذت ببرید، باید به سمت دره بید حرکت کنید. این منطقه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در استان اصفهان، شناخته شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 0
    مشدی گلستانکوه متعلق به خوانسار هست نه اصفهان
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      2 0
      مشدی خوانسار متعلق به استان اصفهانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید