۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 55399864

در این مقاله تعدادی از برترین جاهای دیدنی تبریز در بهار به همراه تمام ویژگی های مهم ان ها را به شما معرفی می کنیم.

جاهای دیدنی تبریز در بهار

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر تبریز یکی از زیبا ترین شهر های شمال کشور می باشد که به دلیل نزدیکی به مناطق مرزی کشور، سالانه توریستان خارجی و داخلی قابل توجهی را به خود جلب می کند. این شهر زیبا دارای جاذبه های توریستی، گردشگری و طبیعی متعددی می باشد. به طوری که شما نمی توانید در یک مدت زمان کوتاه چند روزه از تمام آن ها بازدید فرمایید. ما در این مقاله تعدادی از برترین جاهای دیدنی تبریز در بهار را به شما معرفی می کنیم. تا در صورت سفر به این نقطه از ایران در فصل بهار بتوانید از آن ها بازدید فرمایید. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر تبریز را به عنوان مقصد سفر های نوروزی یا بهاره خود انتخاب کرده اید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برترین جاهای دیدنی تبریز در بهار :

کویر قوم تپه :

کویر قوم تپه یکی از منحصر به فرد ترین جاهای دیدنی تبریز در بهار است. به عقیده بسیاری از مسافران و توریستان، شهر تبریز دارای جاذبه های طبیعی سرسبز و بسیار زیبایی می باشد. اما علاوه بر موارد فوق، شهر تبریز دارای یک کویر بسیار زیبا به نام قوم تپه نیز است. این کویر نسبتا پهناور با تمام جاذبه های توریستی و طبیعی تبریز متفاوت بوده و جایگاه خاصی در بین سایرین دارد. درون این منطقه شما می توانید تپه های شنی بسیار زیبایی که به دلیل وزش باد و سبک بودن خاک به وجود آمده اند را مشاهده فرمایید. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر تبریز در بهار، حتما از این کویر زیبا بازدید فرمایید.

قبرستان تاریخی پینه شلوار :

قبرستان تاریخی پینه شلوار یکی از خاص ترین جاهای دیدنی تبریز در بهار است که می توانید هر توریست و گردشگری را به فکر فرو ببرد. این قبرستان جزو تاریخی ترین قبرستان های کشور می باشد که قدمت ان به حکومت های قبل از ورود اسلام به ایران باز می گردد. درون این قبرستان قبر هایی متعلق به سه دوره تاریخی مختلف کشف شده اند. به ترتیب شما می توانید سنگ قبر هایی همسال با سنگ قبر خالد نبی، حکومت های پیش از اسلام و قبرستان هایی متعلق به بعد از حمله اعراب که با خط کوفی بر روی آنها نوشته شده است را در این مکان مشاهده فرمایید.

جاهای دیدنی تبریز در بهار

جاهای دیدنی تبریز در بهار

جنگل ارسباران :

جنگل ارسباران بی شک یکی از بکر ترین و زیبا ترین جاهای دیدنی تبریز در بهار است. جنگل ارسباران یکی از سرسبزترین جنگل های فعلی کشور می باشد که گونه های مختلفی از جانوران، گیاهان و ... را در خود جای داده است. جنگل ارسباران در گویش محلی منطقه با نام های مختلفی مثل آرازبار، قره داغ، قراچه داغ و ... نیز شناخته می شود. این جنگل بی نظیر یک انتخاب بسیار مناسب و ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت می باشد. اگر به دنبال یک مکان بکر و دست نخورده برای تفریح در دل طبیعت هستید، می توانید به سراغ این جنگل سرسبز و زیبا بروید.

کندوان :

کندوان یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی تبریز در بهار است که سالانه توریستان بسیار زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب میکند. محبوبیت روستای کندوان در بین مسافران داخلی به قدری بالا می باشد که کمتر کسی در هنگام سفر به تبریز از آن بازدید نمی کند. این روستای صخره ای جزو خاص ترین روستاهای دنیا می باشد که در بین توریستان خارجی نیز محبوب است. خانه های صخره ای موجود در این روستا به شکل کندو های عسل ساخته شده اند و عسل یکی از اصلی ترین سوغات این روستا می باشد. در حال حاضر هیچ نمونه ی مشابهی مثل این روستا در سراسر دنیا وجود نداشته و این مسئله جزو بزرگترین مزیت های روستای کندوان می باشد.

جاهای دیدنی تبریز در بهار

جاهای دیدنی تبریز در بهار

پارک ملی کنتال :

اگر در فصل بهار به تبریز سفر کردید، تجربه بازدید از پارک ملی کنتال را از دست ندهید. این پارک ملی یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی تبریز در بهار است که شما می توانید علاوه بر طبیعت بکر و دست نخورده، اماکن تاریخی قابل توجهی را نیز در آن مشاهده فرمایید. فصل بهار یکی از بهترین زمان های ممکن برای بازدید از این پارک ملی بی نظیر می باشد. زیرا در این فصل گونه های مختلفی از گیاهان نظیر انواع لاله های رنگارنگ در دامنه کوه های منطقه رشد کرده و جلوه بسیار زیبایی به منطقه می دهند. لازم به ذکر است که هنگام صعود به ارتفاعات کوهستان های این پارک ملی شما می توانید مناطق مرزی کشور های مثل آذربایجان و ارمنستان را مشاهده نمایید.

شهر تبریز علاوه بر موارد نام برده شده دارای جاذبه های توریستی و گردشگری متعدد دیگری نیز می باشد. به طوری که یک سفر کوتاه و چند روزه امکان بازدید از همه آن ها را برای شما فراهم نخواهد کرد. لازم به ذکر است که فصل های بهار و تابستان جزو بهترین مواقع سال برای سفر به این شهر زیبا می باشند. زیرا این مناطق در فصل های پاییز و زمستان دارای آب و هوای سردتری نسبت به سایر نقاط ایران می باشند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید